۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۵

درخواست اعضای شورا پس از گزارش معاون منابع انسانی شهرداری؛

تاکید بر پاسخگویی به موقع شهرداری و شفاف سازی اطلاعات

تاکید بر پاسخگویی به موقع شهرداری و شفاف سازی اطلاعات

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت پاسخگویی شهرداری به ابهامات تاکید کردند تا از این طریق جلوی شایعات پیرامون موضوعاتی نظیر استخدام نیروی انسانی گرفته شود.

به گزارش خبرنگارمهر، در سیصد و پنجاه و دومین جلسه شورا ارائه گزارش توسط معاون منابع انسانی شهرداری تهران پیرامون موضوعاتی نظیر استخدام و به کار گیری نیروی انسانی در شهرداری و نیز جذب نیرو در شرکت بهره برداری مترو در دستور قرار رگفت.  

بعد از ارائه گزارش توسط سید جعفر تشکری هاشمی اعضای شورا نسبت به این گزارش نکاتی را ایراد کردند.  

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در واکنش به گزارش معاون شهردار در خصوص استخدام‌های مترو با بیان اینکه بر اساس قانون باید شهرداری سالانه چهار درصد تعدیل نیرو داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد در بحث استخدام‌ها باید کمیته‌ای تشکیل شود تا صحت و سقم آن مشخص شود و مشخص شود چه کسانی استخدام شده‌اند و در چه شرکت و سازمان‌هایی به کار گرفته شده‌اند؟

وی با بیان اینکه شهرداری باید نوع ارتباطش با سازمان بازرسی کل کشور را مشخص کند گفت: چطور وقتی سازمان بازرسی کل کشور بر علیه شهرداری صحبت می‌کند آن گزارش را قبول ندارند اما وقتی بر علیه شورا حرف می‌زنند این سازمان را قبول دارند؟

وی با بیان اینکه شهرداری در مورد تغییر وضعیت ۵۰۰۰ نفر از پرسنلش روال قانونی را طی کرده گفت: سه سال است که سعی داریم بودجه را شفاف کنیم تا هیچ نیروی انسانی پنهان نباشد. اکنون این مسائل شفاف شده و نیروی انسانی در شهرداری پنهان نیست.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با بیان اینکه به همکارانمان توصیه می‌کنم که رویه‌شان در این چند ماه باقی مانده به مانند سه سال قبل باشد گفت: برخی می‌گویند شهرداری ۵۰۰۰ نفر استخدام داشته و یا ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما جای سوال است که چرا تا دیروز این سخنان را نمی‌گفتید.

احمد دنیا مالی نیز گفت این اطلاعات کمک شایانی در راستای شفاف سازی می کند.  

معصومه آباد عضو کمیته ایمنی شورای شهر  نیز در این رابطه گفت :در زمان انتخابات ابهاماتی در رابطه با استخدامی در شهرداری و شرکت مترو مطرح شد که باید توضیح داده شود که چه اتفاقاتی در مترو رخ داده است.

آباد افزود: کارمندان مترو با تهمت هایی مواجه شدند که برای آنها مشکلاتی ایجاد کرد که در این رابطه به عنوان نماینده مردم از آنها معذرت خواهی می کنم زیرا این صحبت ها از شورای شهر بیرون آمد.

وی گفت: در تاریخ ۹۵/۱۱/۱۵ آزمون استخدامی در مترو برگزار شد که ۱۶۵ نفر در آن شرکت کردند و قرار بود یک هفته ای تعیین و تکیلف شوند اما هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران افزود: سال ۹۴ هم آزمونی برگزار شد که ۱۶۷ نفر در آن شرکت کرده بودند که با یک تغییر شرایط در قانون وضعیت آنها نامشخص شد و قرار بود به آنها اجازه داده شود که در آزمون سال ۹۵ شرکت کنند اما این اجازه داده نشد و وضعیت آنها نامشخص است.

تشکری هاشمی معاون منابع انسانی شهرداری تهران در پاسخ به آباد گفت: فقط افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند که ۳ سال سابقه کار در شهرداری را داشته باشند و اگر چنانچه فردی بدون سابقه در آزمون شرکت کند و قبول شود، قبولی وی باطل است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه نمی‌شود به شایعات اکتفا کرد و باید صحت مطالب مشخص شود، گفت: گزارش سازمان بازرسی حکم قطعی نیست اما در مورد استخدام‌های مترو برای من هم سوالاتی وجود دارد و شهرداری باید نتیجه نامه نگاری‌های متعدد با سازمان بازرسی را مدون و در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

کد خبر 4004038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha