۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱

ابتکار:

به دنبال رشد اقتصادی سبز کشور هستیم

به دنبال رشد اقتصادی سبز کشور هستیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی گفت: امیدواریم رشد اقتصادی کشور را سبز کنیم تا منحنی تخریب و آلودگی از توسعه جدا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی گفت: امیدواریم بتوانیم رشد اقتصادی در کشوررا سبز کنیم و با همان شتاب، رشد اقتصادی انجام شود اما منحنی های تخریب و آلودگی محیط زیست از آن جدا شود.

معصومه ابتکار افزود: گامی که امروز برداشته می شود در جهت بهبود فضای کسب و کار بسیار گام بزرگ و اتفاق ارزنده ای است و قطعا مشارکت و حضور بخش خصوصی را به دنبال خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید تشکر کنیم از کسانی که این شرایط را فراهم کردند تا گامی دیگر به سوی دولت الکترونیک برداریم. چرا که این موضوع از دید ما اهمیت زیست محیطی بسیاری دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در همین سامانه امروز اطلاع رسانی و شفاف سازی فرآیند صدور مجوزها، گام بسیار مهمی است زیرا افراد ممکن است از روی بی اطلاعی، قدم هایی بردارند و ندانند که چه مشکلاتی برای محیط زیست و چه مغایرت ها با قوانین خواهد داشت. علاوه بر این کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف کاغذ از نتایج مهم آن است و ما امیدواریم مصرف کاغذ را در بسیاری از فرآیندهای خدمات دولتی کاهش دهیم.

ابتکار ادامه داد: بحث مهم دیگر که حاصل این سامانه خواهد بود سلامت اداری و کاهش احتمال فساد در فرآیندها به ویژه در مواردی مثل «امضاهای طلایی» است که اگر دقت لازم در سلامت آن نشود ممکن است از مسیر خود خارج شود و این گام در زمینه سلامت اداری هم گام بسیار مهمی است.

ابتکار تاکید کرد: موضوع مجوزهای استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و  خدماتی از موارد مهمی است که در سازمان محیط زیست انجام می شود و ما تلاش می کنیم آن را بیش از گذشته ساماندهی کنیم.

وی افزود: فراید ارزیابی محیط زیست به طور کامل بازنگری و تقویت گردید و اکنون ارزیابی اثرات زیست محیط حلقه اتصال بین محیط زیست و بخش توسعه است که می تواند خسارت های محیط زیستی را کاهش دهد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بحث مجوزهای شکار و صید هم خوشبختانه سازماندهی خیلی جدی در مدیریت شکار را داشتیم و در دولت یازدهم شکار چهارپا به آن شکل که بدون مدیریت کافی  پروانه صادر می شد دیگر نداریم و صدور مجوز شکار چهار پا را غیر از موارد خاص که عمدتا در قرق های اختصاصی و پرورش حیات وحش توسط بخش خصوصی بوده متوقف کردیم.

کد خبر 4004827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha