۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۳

نماینده سابق خبرگان رهبری:

رعایت اخلاق از سوی گروهها به وحدت جامعه کمک می کند

رعایت اخلاق از سوی گروهها به وحدت جامعه کمک می کند

قزوین- نماینده سابق استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رعایت اخلاق از سوی مردم و مسئولان بویژه گروههای سیاسی به وحدت جامعه و دوری از تفرقه کمک می کند و همه باید به آن ملزم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تاکندی چهارشنبه شب در نشست منتخبین فعالان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی با استاندار قزوین با اشاره به حدیثی از امیرمومنان گفت: خداوند به حضرت موسی چند توصیه کرد از جمله این که کسانی که پر از عیب و ایراد هستند نمی توانند به دیگران ایراد بگیرند و نقاط ضعف آنها را بیان کنند، اول باید سیاهی خودت را برطرف کنی و سپس از اشکال و نقص و ایراد دیگران حرف بزنید.

نماینده سابق استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آموزه های دینی ما به قدری غنی است که اگر به آنها استناد و توجه کنیم می توانیم مسیر درست زندگی را پیدا کنیم و هیچمشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در احادیث در خصوص نزدیک شدن به خدا توصیه هایی شده که عمل به آنها می تواند به سعادت دنیا و آخرت انسانها منجر شود.

تاکندی اظهارداشت: تا زمانی که فردی ایراد و نقص و عیبی دارد نمی تراند به دیگران ایراد بگیرد و باید آینه را جلوی خودمان بگیریم و اگر سیاهی و لکی در خود ندیدیم به دیگران ایراد بگیریم.

وی بیان کرد: خداوند می فرماید تا زمانی که ذخیره الهی وجود دارد شایسته نیست انسان دست نیاز به دیگران دراز کند زیرا هر آنچه بخواهید خداوند قادر است آن را تامین کند.

حجت الاسلام تاکندی اظهارداشت: خداوند به حضرت موسی(ع) وحی کرد هرگز به انسانها دست نیاز دراز نکند بلکه همه نیازهایش را از معبود مطالبه کندو ما نیز باید اینگونه باشیم و هرگاه نیازمند شدیم از خدا طلب گشایش و مغفرت و حل مشکلات را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تا شیطان زنده است انسان باید از وی بترسد و بداند همیشه در کمین است تا انسان را وسوسه و از مسیر اصلی منحرف کند و در این زمینه نیز باید به خدا پناه برد تا از شر شیطان در امان ماند.

نماینده سابق قزوین درمجلس خبرگان رهبری گفت: حکومت جهان با خداست و به پیامبران و اولیا و مردم توصیه شده همواره تابع حکومت الهی باشند تا سعادتمند شوند.

تهمت زدن زیبنده مومن نیست

حجت الاسلام تاکندی یادآورشد: در زمان انتخابات متاسفانه برخی از دایره اخلاق خارج شدند و با تهمت تلاش کردند به شخصیت رئیس جمهور کشورمان آسیب بزنند که این کار زیبنده نبود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی تهمت ها مانند آنچه به دروغ در مورد بی بند و باری در سند ۲۰۳۰ مطرح کردند واقعا نگران کننده بود و هر کس این تهمت ها را زد دیگر نمی توان پشت وی نماز اقامه کرد.

تاکندی گفت: هرچند آقای روحانی از خیلی از تهمت ها گذشت کردند اما از تهمت دروغین که گفتند می خواهند بی بند و باری را در مدارس رواج دهند نخواهد گذشت و ما نباید برای گرفتن چند رای از مسیر اخلاق خارج شویم.

وی یادآورشد:امیدواریم در شرایط کنونی همه اختلاف نظر و سلیقه را کنار بگذاریم و برای موفقیت دولت که سربلندی نظام است همت کنیم.

در ادامه معصومه مرادیان به نمایندگی از بانوان استان گفت: بانوان ظرفیت بسیار ارزشمندی هستند که بایدبه کار گرفته شوند تا استعداد آنها شکوفا شود.

وی بیان کرد: رفع محرومیت از زنان روستایی، توجه به مطالبات زنان در مقابل آسیب های اجتماعی، خشونت خانگی، تقویت تشکل های مردمی، استفاده از زنان و جوانان کارآمد در مسولیت های دولتی از دیگر خواسته های بانوان از استاندار قزوین است.

همچنین وحید مقدم فعال سیاسی در خصوص اهمیت احترام به رای مردم در انتخابات و ضرورت حفظ وحدت بین مردم و مسئولان و هموراهی برای موفقیت دولت نکاتی را یادآورشد.

اسحق چگینی به عنوان نماینده هنرمندان هم گفت: نگاه ابزاری به هنر پسندیده نیست و جایگاه این گروه را تنزل می دهد که باید مراقب این وضعیت باشیم و سیاسی بازی نکنیم.

وی افزود: تئاتر قزوین از نبود تالاری برای نمایش در مضیغه است که باید برای آن فکری کرد و در سینماهای استان نیز تغییری ایجاد نشده و استاندارد لازم در آن رعایت نشده است که باید برای آن فکری کرد.

این استاد موسیقی تصریح کرد: موسیقی از اعمال فضای سیاسی در رنج است که با تشکیل شورایی تخصصی و می توان دیدگاهها را به همدیگر نزدیک کرد و با ساخت سالن های چند منظوره و برگزاری جشنواره های هنری زمینه تقویت هنر را فراهم کرد.

کد خبر 4005322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha