۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴

امام جمعه زاهدان:

سربازان ولایت با تقدیم جان خود حافظ خاک وطن هستند

سربازان ولایت با تقدیم جان خود حافظ خاک وطن هستند

زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج)، پاسداران، ماموران انتظامی و مرزبانی همه خود را سرباز ولایت می‌دانند و آماده‌اند تا در راه دفاع از وطن جان خود را تقدیم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای بازگشت به سوی خداوند است زیرا در این ماه درهای رحمت الهی گشوده شده است.

وی افزود:‌ حضرت علی(ع) الگویی کامل برای همه انسان ها و مسلمانان است و همه انسان های آزاده با الگوگیری از این شخصیت برجسته و بی‌نظیر می توانند در مسیر کمال گام بردارند.

وی گفت: شب های قدر فرصت مغتنی است تا انسان به حساب یک سال گذشته خودش بپردازد و همچنین از خداوند برای سال آینده خود درخواست فرصت عبادت و خدمت کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رهبری در این دیدار دانشجویان و جوانان را افسران جنگ نرم نامیدند و به آنها تاکید کردند که باید خودشان تلاش کنند و در لحظات حساس تصمیمات لازم را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: این بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای پخته‌تر شدن و سیاسی تر شدن جوانان است تا بتوانند در آینده امور کشور را به دست خودشان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بسیار تاکید دارند، افزود: همه باید در تبعیت از ایشان در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در همه جنبه ها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی دیگر از ضرورت هایی که رهبر معظم انقلاب همواره بر روی آن تاکید دارند تبیین فرهنگ انقلابی در جامعه است که باید به این نکته نیز بسیار دقت کرد.

وی با اشاره به شهادت شهید «حسن عشوری» در عملیات چابهار، افزود: این شهید بزرگوار یکی از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که در عملیات‌ علیه تروریست‌ها در چابهار به شهادت رسید.

وی گفت: این شهید، جوانی مومن بود زیرا سعادت این را پیدا کرد که در سالروز شهادت مولای متقیان به شهادت برسد و این موضوع سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: شهید عشوری فردی دائم‌الروزه بود و نکته جالب تر اینکه این شهید بزرگوار حتی در مناطق گرمسیری مانند شهرستان نیکشهر نیز به روزه داری خود ادامه می داد و هیچ وقت نماز شبش ترک نمی‌شد و اینگونه افرادی هستند که لیلقت شهادت را پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا و خصوصا در این روز عزیز قطعا لیاقت می‌خواهد، ادامه داد: جوانان ما باید این گونه افراد را برای خود الگو قرار دهند.

وی ضمن محکومیت این حرکات تروریستی تصریح کرد: باید از تلاش های همه نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی از جمله پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر کنیم و برای آن ها دعا کنیم تا در هر حایی که هستند در مقابله با دشمنان و مزدوران آنها پیروز شوند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به عملیات روز گذشته در منطقه «قصرقند» گفت: تروریست های کوردل بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را برای کشتار مردم روزه دار آماده کرده بودند که خوشبختانه با عملیات اخیر فرزندان غیور و دلاور ایران اسلامی در نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و سپاه پاسداران توطئه دشمنان ناکام ماند.

وی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج)، پاسداران، ماموران انتظامی و مرزبانی همه خود را سرباز ولایت می‌دانند و آماده‌اند تا در راه دفاع از وطن جان خود را تقدیم کنند.

کد خبر 4006160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha