۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳

به دلیل ایجاد آلودگی های زیست محیطی؛

یک واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست درشفت به مراجع قضایی معرفی شد

یک واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست درشفت به مراجع قضایی معرفی شد

شفت- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از معرفی یک واحد صنعتی و دو دهیار در این شهرستان به مراجع قضایی به دلیل رعایت نکردن مدیریت پسماند و ایجاد آلودگی های زیست محیطی خبر داد.

رضا زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسئول یک واحد صنعتی و دو دهیار در شهرستان شفت به دلیل رعایت نکردن مدیریت پسماند و ایجاد آلودگی زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به صدور اخطاریه های متعدد برای این واحد صنعتی و همچنین دو دهیار اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود اخطاریه های زیاد این واحد صنعتی و دو دهیار توجهی به این موضوع نکرده و به همین منظور به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با بیان اینکه براساس قانون، مدیریت پسماند در واحدهای صنعتی به عهده مسئول واحد و در روستاها به عهده دهیاران است، گفت: متأسفانه به رغم برگزاری جلسات متعدد با این افراد و صدور اخطاریه زیست محیطی به وظایف قانونی خود عمل نکرده و موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم آورده بودند.

وی با اشاره به اینکه این اداره نیز براساس وظایف قانونی و ذاتی خود اقدام به شکایت در مراجع قضایی را کرد، یادآورشد: در سال گذشته علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و نصب بنر و پرده نوشته های آموزشی در حوزه مدیریت پسماند دو دهیار و دو واحد صنعتی به دلیل رعایت نکردن مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند که منجر به صدور احکام قضایی برای آنها شده بود.

زمانی در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله دپوی زباله در محیط موضوع را به این اداره گزارش کرده تا برخوردهای قانونی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 4006640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha