۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده حداقل چهار اشکال اساسی دارد

لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده حداقل چهار اشکال اساسی دارد

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه لایحه جدید دولتی راجع به مالیات بر ارزش افزوده را دارای ایرادات اساسی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز شنبه در نشست بررسی مشکلات مالیاتی استان که با حضورفعالان اقتصادی استان و عبدالرضا مصری، رئیس مجمع نمایندگان استان در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: قانون مالیات ارزش افزوده چند سالی است که در حال اجرا است. این قانون خوب نبوده و به بدترین شکل هم اجرا شده که سبب بدتر شدن فضای کسب و کار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: اینک قرار است مجدد این قانون مورد بازنگری قرار گیرد پس اگر تصویب شود تا ده سال قابل اجرا است.

کاشفی بیان کرد: این قانون باید علاوه بر تحقق اهداف مورد نظر باید از فشار روانی و مالی حاکم بر بازار نیز بکاهد بنابراین در این میان پیشنهاداتی ارائه کرده ایم.

وی با گلایه از عدم دعوت در برخی از جلسات اتاق بازرگانی ایران افزود:  در این جلسات پیش نویس لایحه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تعریف و به مجلس ارسال شد در حال حاضر نیز یکی از کارمندان وزارت دارایی متصدی مرکز مطالعات جهت بررسی مجدد این قانون است.

کاشفی با تاکید  بر اینکه از روند فعلی احساس نگرانی داریم گفت: به واقع باید بر متولیان اخذ مالیات نظارت جدی انجام گیرد و این روند دو سویه پیگیری شود.

وی افزود: قبلا برای پتروشیمی کرمانشاه ۶ میلیارد تومان مالیات تعیین شده بود که این مبلغ به ۴۸۰ میلیون پس از بررسی کاهش یافت.

کاشفی عدم شفافیت در معافیت های مالیاتی، نرخ متفاوت ارزش افزوده مالیات، نحوه پرداخت و تعیین جرائم سخت را از اشکالات قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید دانست.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر آینده کشور نقشی تاثیرگذار دارد افزود: در استان ما روز بروز از تعداد واحدهای اقتصادی کاسته می شود این درحالی است که در تهران بسیاری از واحدها مالیات نمی پردازند.

کاشفی درباره ادغام یا تفکیک دو وزارتخانه مرتبط عنوان کرد: تفکیک این دو سبب تضعیف بخش خصوصی می شود. به واقع خصوصی شدن سبب تنظیم بازار و دولتی شدن باعث ناکارآمدی خواهد شد.

کد خبر 4006992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha