۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی مطرح کرد؛

مطالبه ۱۵۰۰میلیارد ریالی شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان

مطالبه ۱۵۰۰میلیارد ریالی شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: هم اکنون شرکت توزیع برق استان یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال ازمشترکان خانگی، صنعتی وکشاورزی مطالبه دارد که تبدیل به دغدغه ای برای این شرکت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌داد پیش از ظهر شنبه در نشست خبری ارائه عملکرد سالانه این مجموعه در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر خدمات توزیع برق به تعداد ۷۰۰ هزار مشترک در استان مرکزی از طریق ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور انجام می‌شود و به میزان ۲۰ هزار کیلومتر شبکه کابل برق‌رسانی فشار قوی و ضعیف از راه‌های زمینی و هوایی در استان تعبیه شده است.

وی افزود: ۴۵ پست فوق توزیع در استان مرکزی مستقر شده که این پست‌ها توسط ۳۷۰ فیلر فشار متوسط عملیات تامین برق را انجام می‌دهند، همچنین در سال گذشته مشترکان تعرفه‌های مختلف تامین برق حدود چهار هزار و ۴۸۷ میلیون کیلوبایت ساعت مصرف برق داشته‌اند که نسبت به سال ۹۴، پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: مصرف برق در بخش صنعتی استان مرکزی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته که این مسئله بیانگر احیاء صنعت و فعالیت صنعتی استان است، تلفات انرژی استان مرکزی در پایان سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد رسید که دستاورد بسیار مطلوبی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل محسوب می‌شود.

الله‌داد ادامه داد: مجموع مطالبات معوقه شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان بخش‌های مختلف حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما است زیرا چرخ صنعت توزیع برق هم با این درآمد به چرخه می‌افتد و این درآمد مستقیم به حساب خزانه واریز می‌شود تا زیرساخت‌های صنعت توزیع برق توسعه یابد.

وی عنوان کرد: کسب رتبه نخست در ارزیابی عملکرد شرکت‌های توزیع در میان ۳۹ شرکت توزیع و در سطح ملی و کسب رتبه برتر ملی کاهش پیک و مدیریت مصرف برای نخستین بار از دستاوردهای سال گذشته مجموعه توزیع برق استان مرکزی بوده، همچنین استان مرکزی در سال ۹۴ رتبه دوم و در سال ۹۳ رتبه چهارم کشوری را  در این زمینه به دست آورده بود که انتظار دستیابی به این درجه را داشتیم.

وی افزود: مجموعه توزیع برق استان مرکزی در جشنواره شهید رجائی یکی از استان‌های برتر شناخته شد و استان مرکزی در این جشنواره در زمینه امتیازات کسب شده میان ۳۹ شرکت توزیع برق رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: باتوجه به اینکه تامین برق باید امری مداوم و بدون وقفه باشد از راه تعمیر و توسعه برتری در این زمینه استفاده می‌کنیم که بر این اساس جریان برق برای تعمیر و یا توسعه شبکه‌های برقی قطع نمی‌شود و باید گفت تعداد شرکت‌های توزیع برقی که از این روند در سطح کشور استفاده می‌کنند به میزان ۱۰ درصد هم نرسیده است.

الله‌داد عنوان کرد: مجموعه توزیع برق استان مرکزی توانست در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، حوزه پژوهش و تحقیقات، امنیت شهروندی، صیانت از حقوق شهروندان و ترویج عفاف و حجاب در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیفی که بر عهده داشتیم این بود که هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در استان مرکزی بدون شبکه برق‌رسانی نماند که سال گذشته این مهم به انجام رسید که در میان آنها برخی از روستاها به وسیله انرژی‌های نو از برق برخوردار شدند.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: براساس محور هشتم ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش تلفات ومدیریت مصرف و کاهش پیک از مهم‌ترین برنامه‌های ما بود که تلاشمان را در این زمینه بکار گرفتیم، همچنین امسال برای تولید اشتغال برنامه‌هایی داریم.

الله‌داد افزود: استان مرکزی به لحاظ جمعیتی ۱.۸ درصد از جمعیت کشور را در بر دارد و میزان مصرف این آمار حدود ۲.۳ درصد به ثبت رسیده که به ویژه بخش صنعت را در بر می‌گیرد، توانسته‌ایم میزان تلفات را به زیر ۱۰ درصد برسانیم اما بخشی از این تلفات شامل تلفات فنی اعم از مصارف غیرقانونی و لامپ‌های رشته‌ای است که باید از پیشرفت آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی رتبه ششم مصرف برق صنعتی و رتبه نهم مصرف برق خانگی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: از ادارات و ارگان‌ها درخواست داریم که در راستای پیکسایی در طول روز از روشنایی روز استفاده کنند و از تمامی اقشار درخواست داریم در تنظیم دما کوشا باشند زیرا مصرف بی‌رویه از کولرها در فصول گرم سال آمار بسیار بالایی برجا می‌گذارد که نسبت قابل توجهی از پیک مصرفی را شامل می‌شوند.

الله‌داد بیان کرد: اصلاح الگوی مصرفی یکی از مهم‌ترین اهداف ما است زیرا ابلاغیه‌ای در این زمینه صادر شده که ۲۰ درصد از انرژی مصرفی ادارات به وسیله انرژی پاک تامین شود، همچنین مجموعه برق باختر هم در این زمینه اقداماتی اعم از نصب هزار و ۵۰۰ کنتر مصرفی کشاورزی و شناسایی مصارف عمده انجام داده‌ایم تا بتوانیم آنها را کنترل کنیم.

کد خبر 4007180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha