۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸

فرماندار بندرعباس:

هیئت اجرایی مکلف به اجرای قانون است/تغییرات بازشماری اعلام شد

هیئت اجرایی مکلف به اجرای قانون است/تغییرات بازشماری اعلام شد

بندرعباس - فرماندار بندرعباس در تشریح نتایج و فرآیند بازشماری ۲۶ صندوق رای انتخابات شورای شهر بندرعباس گفت: هیئت اجرایی مکلف به اجرای قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پویافر عصر شنبه در نشست خبری با موضوع نتایج بازشماری انتخابات شهر بندرعباس، بیان داشت: بعد از برگزاری انتخابات شورای شهر بندرعباس و سپس بعد از تایید نهایی هیئت نظارت شهرستان و هیئت اجرایی شهرستان به هیئت عالی نظارت اعلام شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۱ شعبه اخذ رای در شهر بندرعباس وجود داشت که در هر شعبه ۲۰ نفر از عوامل هیئت اجرایی، هیئت نظارت و انتظامی و سایر ارگانها وجود داشت، عنوان کرد: با اعتراض اکثر کاندیداها درخواست بر شمارش ۱۰ درصد صندوق های رای شورای شهر بندرعباس، بازشماری ۲۶ صندوق با توجه به اکثریت شکایات انتخاب و بازشماری آغاز شد.

فرماندار بندرعباس اظهارداشت: تایید نتایج انتخابات شهرهای فین، و قلعه قاضی ابلاغ شد و نتایج انتخابات شوراهای شهر تخت و تازیان پایین هم تایید شده است.

وی با بیان اینکه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر بندرعباس توامان با هم برگزار شد، ابرازداشت: ۲۲۸هزار و ۴۶۰ نفر در شهر بندرعباس در انتخابات شرکت کردند و معادل ۶۶.۶۷ درصد حضور داشتند.  اکر ادامه اخذ رای بعد از ساعت۲۴ هم داده می شد این آمار افزایش می یافت.

به گفته پویافر، اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری بود و احتمال دارد به دلیل خستگی مفرت احتمال اشتباه از شمارش آرای شورای شهر وجود داشت ولی هیچ خدشه ای در فرآیند برگزاری انتخابات وجود ندارد.

فرماندار بندرعباس خاطرنشان کرد: استنادات قابل قبولی هم برای کاندیداهای معترض ارائه نشده بود، هیئت نظارت شهرستان صحت انتخابات را پس از بررسی اعتراضات کاندیداها اعلام کرد و هیئت اجرایی هم صحت انتخابات را تایید کرد و به هیئت عالی نظارت اعلام کردند. که با توجه به نر هیئت عالی نظارت استان بازشماری ۲۶ صندوق آغاز شد.

وی افزود: نتایج شمارش بازشماری ۲۶ صندوق به هیئت عالی نظارت استان اعلام شد و نتیجه نهایی به عهده هیئت عالی نظارت است و ملاک ما قانون است و هر چه توسط قانون اعلام شده باشد اجرا خواهیم کرد.

پویافر عنوان کرد: در مرحله اول ۲۶ اعتراض به فرمانداری واصل شد که ۱۱ اعتراض نبود و خواسته اعلام نتایج به تفکیک شعب بود و ۱۵ اعتراض دیگر استنادات قانونی نسبت به اعتراض نداشت.

وی گفت: در مرحله بازشماری تغییراتی حاصل شد. در صندوقی که هزار تا ۲ هزار رای وجود دارد درصدی به عنوان درصد تغییر در آن دیده می شود. این تغییرات تغییر مهم و چندانی نبود. یک مورد در اعضای اصلی و یک مورد در اعضای علی البدل تغییرات ایجاد شد.

فرماندار بندرعباس هیچ توجهی به شایعات در فضای خارج از روال قانونی نداریم، افزود: هیچگونه فشاری به هیئت اجرایی شهرستان اعمال نشده است و بر اساس روال قانونی حرکت کرده ایم و هیچ مذاکره و درخواستی از کسی نداشته ایم و هیچ جریانی هم از ما درخواستی که خارج از روال قانونی باشد نداشته است.

وی در پاسخ به سئوال مهر که آیا فرمانداری توانایی بازشماری تمامی صندوقهای رای شورای شهر بندرعباس را دارد، اظهارداشت: درخواست هیئت اجرایی و استعلامی که از ورات کشور گرفته ایم، اگر تکلیف بر اجرا باید مکلف به اجرای قانون هستیم و ساز و کار قانونی برای بازشماری تمامی صندوق ها انجام خواهیم داد.

کد خبر 4007346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha