عربستان هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض سوری را تغییر می دهد

عربستان هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض سوری را تغییر می دهد

یک منبع نزدیک به معارضان سوری اعلام کرده که عربستان میخواهد اعضای وابسته به اخوان المسلمین یا تحت حمایت قطر را از هیأت مذاکره کنندگان سوری اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، بعد از ایجاد شدن بحران کشورهای عربی با قطر و در آستانه از سرگیری گفتگوهای سوریه عربستان قصد دارد شاکله هیأت عالی مذاکرکنندگان معارض سوری را تغییر دهد.

یک منبع نزدیک به معارضان سوری به شبکه خبری المیادین گفته که عربستان قرار است نشستی برای معارضان در ماه آتی میلادی برگزار کند تا هیأتی جدید جایگزین هیأت فعلی که در مذاکرات حضور دارند شود.

بر اساس این خبر عربستان می خواهد گروهی از معارضان سوری که وابسته به اخوان المسلمین هستند یا از سوی قطر حمایت میشوند را از بدنه هیأت معارضان سوری خارج کند.

این در حالی است که پیشتر شبکه خبری «راشا تودی» نیز گزارش داده بود که شماری از اعضای هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض سوری در اعتراض به جناح بندی های سیاسی در داخل بدنه هیأت معارضان تصمیم گرفتند از این هیأت جدا شوند.

محمد حسام حافظ رئیس کمیته قانونی هیأت معارضان و معاذ الخطیب رئیس پیشین ائتلاف معارضان سوری در دو پیام جداگانه به صفوان العکاش دبیر هیأت عالی مذاکره کنندگان سوری اعلام کرده اند از عضویت در هیأت کناره گیری میکنند.

معاذ الخطیب در پیام خود تأکید کرده است که شفافیتی در تصمیم گیری ها و اقدامات هیأت عالی مذاکره کنندگان وجود ندارد و گاهی مواضع ضد و نقیضی اتخاذ می شود که گمراه کننده است و رویکرد مشخصی در این هیأت وجود ندارد.

به گفته رئیس پیشین ائتلاف معارضان سوری روش انتخاب اعضای مذاکره کننده در گفتگوها به جای اینکه بر اساس توانمندی ها صورت بگیرد بر اساس سهم خواهی هاست.

پیشتر «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده بود که دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه در تاریخ ۱۰ جولای آتی (۱۹ تیرماه) برگزار می‌شود.

کد خبر 4007478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha