۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند

واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ثبت نام در سامانه بهین یاب برای تامین مالی واحد های تولیدی کوچک و متوسط در سال ۹۶ خبر داد.

علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تامین مالی بنگاههای  تولیدی کوچک و متوسط  و طرح های نیمه تمام  دارای پیشرفت فیزیکی  بالای ۶۰ با پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی رونق تولید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: کلیه  واحد های تولیدی  کوچک و متوسط  و طرح های نیمه تمام  دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد می توانند جهت تامین منابع مالی خود با مراجعه به پنجره  تامین مالی  واحد های تولیدی کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب  ثبت نام کنند.

پرزحمت هدف از اجرای این طرح را  کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط، راه اندازی طرح های نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانک ها اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به واحد هایی که به علت محدودیت در  تامین منابع مالی توان فعالیت کامل ندارند، امکان می دهد تا با دریافت تسهیلات رونق تولید شرایط را برای ادامه فعالیت و افزایش ظرفت مهیا سازند.

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  اظهار کرد:اولویت اصلی  پرداخت تسهیلات  با آن دسته از واحد هایی  تولیدی است که  عمدتا  دارای مشکل نقدینگی  بوده و از لحاظ  تولید، دانش فنی، توان مدیریت بازار  و یا مشکلی مانع  راه اندازی  با افزایش ظرفیت  تولید باشد، نداشته  و با دریافت  این تسهیلات بتواند  واحد تولیدی را راه اندازی و اشتغال جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به نحوه و زمان بازپرداخت تسهیلات  رونق تولید گفت: مدت زمان باز پرداخت  تسهیلات  برای سرمایه در گردش  واحد های تولیدی کوچک و متوسط  یک سال  و قابل تمدید  و  برای سرمایه ثابت طرح های نیمه تمام  بنا به تشخیص  کار گروه  تا مدت  پنج سال  تعیین شده است.

پرزحمت با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی و اقتصادی گفت: بنگاه‌های معرفی شده از سوی کارگاه‌های استانی مشروط به این که توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب توسط بانک عامل احراز و محصولات آنها از بازار فروش قابل قبول برخوردار  بوده و اشتغال جدید داشته باشند.

کد خبر 4009135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha