۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲

حجت الاسلام رفیعی:

کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود

کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود

قم - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود زیرا در یک طرف امام حسین(ع) در اوج کمال قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر دوشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ایمان بدون علم و عمل فایده ندارد، اضافه کرد: ابوجهل می‌دانست که پیامبر(ص) راستگوست ولی به او ایمان نیاورد و یهودیان مدینه نیز نبوت پیامبر(ص) را می‌دانستند اما به دشمنی با ایشان پرداختند.

وی با بیان اینکه عمل بدون علم هم منجر به نفاق می‌شود، اظهار داشت: خوارج نمونه این گروه هستند که عمل بدون علم داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایمان محکم قلبی و ایمان اجاره‌ای دو نوع ایمان است گفت: کسانی که ایمان اجاره‌ای دارند با دیدن چند صحنه بی حجابی در خارج کشور و چند شبهه ایمان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به ارزش ایمان حقیقی اظهار داشت: فردی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت: من به دنیا وابسته نیستم، شب به راحتی برای عبادت از خواب بیدار می‌شوم، روزه داری در روزهای گرم را دوست دارم و اهل جهنم را از رفتار و چهره آنان می‌شناسم.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: در این روایت نقل شده است که پیامبر به آن فرد گفت تو مؤمن واقعی هستی بنابراین کسی که ایمان حقیقی دارد و ایمان در کنترل شهوات او بروز می‌یابد همین امروز هم می‌تواند از چهره نتانیاهو و ترامپ آتش جهنم را ببیند.

وی به برخی ویژگی‌های یک مؤمن حقیقی پرداخت و اضافه کرد: این افراد وقتی نام خدا را می‌شنوند دلشان لرزان از یاد خدا می‌شود و وقتی قرآن خوانده شد از آن اثر می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر این ویژگی در کسی وجود داشته باشد وقتی به آیات کم فروشی و تمسخر می‌رسد دیگر حاضر به ارتکاب این اعمال نمی‌شود و اگر این ویژگی در جامعه ایجاد شود مسئولان همدیگر را مسخره و متهم به دروغگویی نمی‌کنند.

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنانش امام حسین(ع) را مصداق انسانی در اوج و کمال ایمان برشمرد و تأکید کرد: کربلا صحنه اثبات فضایل و رذایل بود.

کد خبر 4009227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha