۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶

با آغاز تابستان در شیراز؛

گالری «هان» به نقاشی «باگیاه» زینت داده شد

گالری «هان» به نقاشی «باگیاه» زینت داده شد

شیراز- «با گیاه» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که از شامگاه پنجشنبه اول تیرماه جاری در نگارخانه «هان» آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه که حاوی آثاری از محمود باجلان، حمید جعفری شکیب، امیر جدیدی، ستاره حسینی، مهدی حسینی، سمیرا دریا،  آذین رستمی، سبا عربشاهی، کیوان عسکری، سارا قاضی اسدالهی، بنفشه کاشانی، بهنام کامرانی و آدنا میرزاخانیان با همکاری گالری «ویستا» تا ١٤ تیرماه اداره خواهد داشت.

بهنام کامرانی دکـترای پژوهش هنر، دانشگـاه هنر در یادداشتی که برای این نمایشگاه نوشته عنوان کرد: «رستنی ها در جهان باستان،  ذاتی کیهان شناسانه دارند. جنبه رازآمیز و اسطوره ای گیاهان با رشد و نمو و رابطه شان با آسمان و زمین و شکل آنها ارتباط دارد. آنها در تاریخ هنر یا به شکل مستقل نقاشی شده اند یا قسمتی از منظره یا طبیعت بیجان بوده اند؛ در هنر معاصر اشاره به گیاه در آثار ابعاد تازه تری پیدا می کند و رابطه با علم ، زیست محیط و جنبه های ساختار شکنانه و اقتباسی ، بیش از پیش آنها را به یکی از موضوعات مهم تبدیل کرده است؛ مجموعه ی حاضر نشانی است از دلمشغولی نقاشان ایرانی از چند نسل و هر کدام با لهجه و دیدگاه خویش ، نقاشی هایی برای تفکر و توجه بیشتر با گیاه».

به گزارش خبرنگار مهر، آیین گشایش نمایشگاه گروهی نقاشی «با گیاه» پنجشنبه اول تیرماه جاری ساعت ۱۷ و سی دقیقه در نگارخانه هان شیراز، انتهای عفیف آباد، نبش کوچه ١٩، برگزار می شود.

کد خبر 4011918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha