۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

اتحادیه های تخصصی و صادراتی در استان قزوین راه اندازی می شود

اتحادیه های تخصصی و صادراتی در استان قزوین راه اندازی می شود

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: راه اندازی اتحادیه های صادراتی و تخصصی در استان قزوین در اولویت برنامه های سازمان صنعت در سال جاری است.

علی پرزحمت در حاشیه جلسه توسعه صادرات غیرنفتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در دو ماهه امسال بیش از ۹۰ میلیون دلار کالا به وزن ۷۳ هزار تن از گمرکات مختلف کشور توسط ۱۰۰ صادرکننده استان به خارج صادر شد.

وی افزود: این کالاها شامل: پلاستیک، نایلون های رولی، انواع مواد شوینده، مواد غذایی، کاشی و سرامیک، کابل های مفتولی مسی، پارافین، رزین، موکت، کشمش، پریفرم، کولرآبی وروغن موتور است که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، امارات، تاجیکستان و آذربایجان صادر شده است.

پرزحمت تصریح کرد: کالاهای صنعتی با ۱۴ میلیون دلار معادل ۱۶ درصد، محصولات خام کشاورزی با ۷ میلیون دلار و ۸ درصد،صنایع تبدیلی شامل سرکه،چیپس،سیب زمین سرخ شده، شیرخشک، گلوکز، نشاسته و آدامس بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: صادرات استان از محل گمرک قزوین به حجم ۷۰ هزار تن و ارزش ۷۵ میلیون دلار در سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از نظر ارزش ۵۰ درصد و وزن ۳۷ درصد افزایش داشته است.

واردات 96 میلیون دلار کال به قزوین

پرزحمت اظهارداشت: همچنین میزان واردات در دو ماهه امسال ۱۸ هزار تن به ارزش ۹۶ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با ۹ درصد کاهش و ارزش ۲۵ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی بیان کرد: کالاهای وارداتی شامل: ماشین الات تولیدی، قطعات برقی، کمپرسور برودتی، از کشورهای آلمان، چین، ایتالیا، امارات است که وارد گمرک قزوین شده است

پرزحمت یادآورشد: در استان قزوین ۱۸۲ صادرکننده فعال داریم که در صورت برنامه ریزی مدون و همکاری بخش خصوصی قادریم هدف گذاری یک میلیارد دلاری در صادرات را در سال جاری محقق کنیم.

راه اندازی اتحادیه صادراتی در قزوین ضروری است

پرزحمت در خصوص اهمیت و ضرورت راه اندازی اتحادیه صادراتی در استان هم گفت: ظرفیت های صادراتی استان قابل توجه و بالاست و با همکاری اتاق بازرگانی و صادرکنندگان در صورت راه اندازی اتحادیه صادراتی قادر خواهیم بود از پراکندگی در کارها جلوگیری کنیم و به نتایج بهتری دست یابیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: اساسنامه اتحادیه صادرات ازسوی سازمان توسعه تجارت ایران دریافت شده و در صورت برگزاری انتخابات هیئت مدیره امیدواریم در تیرماه آن را تاسیس کنیم.

وی بیان کرد:این اتحادیه درشناسایی بازارهای بین المللی، رفع موانع برای حضور قویتر در بازارهای هدف و افزایش حجم صادرات محصولات شاخص استان می تواند نقش مهمی ایفا کند.

پرزحمت اظهارداشت: این تشکل می تواند در عرصه صدور کالا، افزایش قدرت چانه زنی و تعیین قیمت در بازارهای جهانی نقش آفرین باشد و قدرت تصمیم گیری مدیریتی را نیز بالا ببرد.

اتحادیه های تخصصی در استان فعال می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین گفت: پس از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان مقدمات لازم را برای راه اندازی اتحادیه های تخصصی در بخش صنعت و معدن استان فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 4011989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha