۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

امام جمعه ابهر:

روز قدس لیله‌القدر انقلاب است

روز قدس لیله‌القدر انقلاب است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: روز قدس یکی از برجسته‌ترین یادگارهای امام عزیز ما است و امام روز قدس را وارد ایام الله کرد و این روز لیله‌القدر انقلاب است.

به گزاشر خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر افزود: در اسلام دو عید است که به عنوان عید اسلامی به رسمیت شناخته شده است، عید شریف فطر، عیدی است برای ضیافت الهی وعید شریف قربان عیدی است برای لقاءالله به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: فطر روزی است که خداوند برای مسلمین عید قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه‌های مناسب راه و روش خود را در مقابل اسلام و مقابل دشمنان خونخوار بیابند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه تعیین «روز قدس» چهره واقعی و پر از زخم فلسطینیان را به جهان نشان داد، گفت: انقلاب اسلامی به افکار فریب‏خورده جهان نشان داد، که رزمندگان فلسطین در صدد دفاع از خانه، سرزمین، بناهای اعتقادی و برای نجات ملک و ملت‏شان از دست غاصبان هستند.

رحیمی افزود: روز قدس یکی از برجسته‌ترین یادگارهای امام عزیز ما است و امام روز قدس را وارد ایام الله کرد و این روز لیله‌القدر انقلاب است و باید آن را به آگاهی و هوشیاری و بصیرت بگذرانیم، تا مطلع الفجر، چرا که روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خیانت‌آمیزی که استکبار صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان  دست به یکی کرده‌اند تا مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: تلاش انقلاب اسلامی که با مساعدت مسلمانان همراهی شد، پس از چند سال توانست حقیقت قضیه فلسطین را برای جهانیان آشکار کند و در این میان «روز قدس» نقش‏ بی بدیلی داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام(ره) و گسترش این مسأله به سایر کشورهای اسلامی، فلسطین را از مسأله ای داخلی بودن، خارج و آن ‏را به ‏عنوان یکی از مهم‏ترین مسائل جهان اسلام، تبدیل کرد، ادامه داد: این مسأله باعث آگاهی، بیداری و اتحاد جهان اسلام، در قبال اهداف شوم آمریکا و صهیونیسم بین‏الملل شد و افکار عمومی جهان اسلام را به کانون این توطئه‏ ها، سوق داد.

وی ادامه داد: بررسی روند وقایع در نظام بین ‏الملل و کنار هم قرار دادن قطعات این پازل، تصویری از جهان را نمایان می ‏سازد، که اثری از صهیونیسم و رژیم اشغالگر آن باقی نخواهد ماند.

امام جمعه ابهر گفت: ما آمریکا را همچنان شیطان بزرگ غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم کردن هرگونه مانع تراشی در مسیر تامین حقوق حقه ملت ایران در سند برجام اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسئولان مربوط به ویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم، تا با تاسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستور کار قرار دهند.

رحیمی در ادامه با تقدیر و تشکر از دلاورمردان رشید پاسداران اسلام به شلیک ۶ فروند موشک به پایگاه تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم ۷ تیر و تاریخ‌ساز مدافعان حرم و حمایت از نقش آفرین‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، اقدام این نهاد انقلابی در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی ۱۲ رمضان تهران صورت گرفت را از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و ضمن قدردانی و تشکر از همت و اراده انقلابی پاسداران انقلاب که اسباب رضایت و غرور ملی ایرانیان و خانواده معظم شهدای ترور را فراهم آوردند، از آنان می‌خواهیم، هر گونه تهدید و اقدام ضد امنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ موشکی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام کور تروریستی در تهران، موجی از شور و شادی و امید در میان اقشار مختلف مردم به ‏وجود آورد، ادامه داد: کاری که سپاه کرد، از هر حیث اقدامی دقیق و انقلابی و حساب‏شده بود، چه آن‏که عمل نظامی در این سطح، قابلیت اجرایی پیچیده و تقریباً قریب به محال و دارای ریسک خطرناک در ابعاد گوناگون است و البته فرزندان دلیر و انقلابی سرزمین جهاد و مقاومت و ایثار و شهادت از پس آن به‏خوبی برآمده و تازه این اقدام را خیلی کوچک و محدود عنوان کردند.

امام جمعه ابهر فرود آمدن دقیق موشک‌های شلیک شده در محل‌های مورد نظر را شبیه یک معجزه‏ و نمایانگر اراده پولادین مردان مرد با ایمان و سلحشور ایران اسلامی در سطح جهان دانست و گفت: این اقدام انقلابی و موفق که در ۳۰ ساله پس از دفاع مقدس بی‏نظیر و بی‏سابقه بود، نه فقط اتاق فرمان نیروهای تروریستی داعشی را منهدم ساخت، بلکه در واقع قلب حامیان قداره‏کش و زورگویشان یعنی رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی را نیز هدف قرار داد.

رحیمی با بیان اینکه پاسخ موشکی ایران به داعش، به‏ واقع سیلی سنگینی به داعش بود که صدای آن‏را اربابانش به‏ خوبی و روشنی شنیدند، گفت:این عمل، اقدامی متبحرانه و غافلگیرانه بود که فرصت هرگونه فکر و تصمیم‏گیری و عکس‏العملی را از آنان سلب کرده و موجب شد، نفس سران استکبار و عواملشان در منطقه، در قفسه سینه حبس و البته نفس هر انسان عدالت‏خواه و آزادی‏طلب و ظلم‏ ستیز را آزاد سازد.

کد خبر 4012792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha