۳ تیر ۱۳۹۶، ۱:۱۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تفسیر کرد؛

اقامه عدل عالی‌ترین هدف بعثت پیامبران/«حدید»ابزارپیشرفت جامعه است

اقامه عدل عالی‌ترین هدف بعثت پیامبران/«حدید»ابزارپیشرفت جامعه است

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در تفسیر آیه ۲۵ سوره «حدید» گفت: عالی‌ترین هدف بعثت پیامبران الهی هدایت مردم به‌سوی کمال و اقامه قسط و عدل بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه تفسیر آیه ۲۵ سوره حدید «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ» اظهار داشت: در این آیه ۱۰ نکته وجود دارد و نکته اول این بوده که بشر در زندگی نیاز به راهنما و پیامبر دارد و خداوند انسان را آفرید و برای انسان پیامبرانی را فرستاد.

عالی ترین هدف بعثت پیامبران الهی هدایت مردم به سوی کمال بوده است

وی با بیان اینکه آیه ۲۵ سوره «حدید» تاکید براین دارد که بشر نیاز به راهنما و پیامبر دارد و خداوند این نیاز بشر را تامین کرده است، گفت: نکته دوم این بوده که خداوند برای اقامه قسط و عدل و موفقیت پیامبران، همراه پیامبران چهار چیز شامل شواهد و دلایل روشن برای اثبات نبوت مانند معجزه، کتاب و مجموعه قوانین، مقررات و دستور العمل زندگی، معیار سنجش خوبی و بدی، حق و باطل، ارزش ها و ضد ارزش ها و نماد قدرت و وسیله پیشرفت و اجرای عدالت را فرستاده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خداوند همراه پیامبران چهار چیز بینات، کتاب، میزان و حدید را فرستاد که هر کدام نماد هستند، ادامه داد: بینات نماد حقانیت، کتاب نماد قانون، میزان نماد عدالت و حدید نماد پیشرفت است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عالی ترین هدف بعثت پیامبران الهی هدایت مردم به سوی کمال و اقامه قسط و عدل بوده است، افزود: بر اساس آیات فلسفه بعثت پیامبران تعیلم، تزکیه، اتمام حجت، رفع اختلاف، داوری، بیرون کردن از ظلمات و کشاندن به سوی نور، مبارزه با طاغوت و ظلم، تبعیض و فساد و ... بوده است.

اجرای عدالت با یاری پیامبران و رهبران الهی

وی با بیان اینکه در آیه ۲۵ سوره «حدید» عالی ترین هدف از بعثت پیامبران برقراری عدالت در جامعه است، گفت: قرآن می فرماید پیامبران را فرستادیم و مردم باید به پا خیزند و عدالت را اجرا کنند و هدف پیامبران الهی این بوده که مردم به سمت عدالت بروند و جوش و خروشی در میان مردم به وجود آید چرا که اگر مردم نخواهند امکان اجرای عدالت نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه لازمه برقراری عدالت در جامعه سه چیز است، ادامه داد: این سه چیز شامل داشتن قانون، رهبری رهبران الهی و همچنین عمل مردم است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه قرآن می فرماید ما «حدید» را نازل کردیم، گفت: این امر به این معنا است که خداوند ابراز پیشرفت جامعه را در اختیار پیامبران قرار داد و پیامبران برای اینکه عدالت را برقرار کنند نیاز به بینات، کتاب، میزان و نماد پیشرفت دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در جامعه همه مردم یکسان نیستند و برخی مخل امنیت و قانون هستند و برخی نیستند که در این راستا باید ابزار قوی وجود داشته باشد که قانون شکنان را سرجای خودشان بنشاند، افزود: این ابزار «حدید» است و برای اجرای عدالت باید هم در برابر متخلفان داخلی ایستادگی شود و هم در برابر دشمنان بیرونی ایستادگی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در این «حدید» خداوند منافعی برای مردم شامل امنیت، قدرت، نظم، پیشرفت قرار داد، بیان داشت: در این آیه خداوند متعال می فرماید برای اداره جامعه دو چیز لازم است که شامل قدرت منطق و قدرت حدید است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این آیه قلمرو منطق و قدرت را بیان می کند، افزود: پیامبران و رهبران الهی در جامعه نیاز به حمایت دارند و مردم باید آنها را یاری کنند در غیر اینصورت عدالت و قانون اجرا نمی شود.

کد خبر 4012979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha