۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

اعتبارات شهرستانی استان مرکزی طی سال جاری ۴۵درصد افزایش یافت

اعتبارات شهرستانی استان مرکزی طی سال جاری ۴۵درصد افزایش یافت

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس گفت: اعتبارات استانی مرکزی طی سال جاری افزایش یافته که به دنبال آن در توزیع اعتبارات شهرستانی نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۵درصدی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خنداب اظهار داشت: امسال میزان اعتبارات استانی شهرستان خنداب با رقم ۱۸۳میلیارد ریال، نسبت به سال گذشته ۳۲درصد رشد داشته و این نتیجه تلاشی است که در مجلس برای افزایش سهم اعتبارات استانی از بودجه عمومی کل کشور انجام شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تا سال گذشته سهم پایینی از بودجه به استان ها اختصاص می یافت، اما با توجه به اینکه استان ها و شهرستان های زیرمجموعه آنها بدنه اصلی کشور را تشکیل داده و مستقیما با امور مردم سر و کار دارند، نیاز و صلاحیت بیشتری برای هزینه کرد اعتبارات دولتی و افزایش سهمشان از این اعتبارات دارند.

کریمی بیان کرد: افزایش اعتبارات استانی و تقویت این بودجه ها از سال گذشته در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و امسال در سطح کشور و به تبع آن استان مرکزی شاهد رشد اعتبارات استانی بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در استان مرکزی به طور میانگین، امسال اعتبارات توزیعی شهرستانی نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد داشته که شرایط مطلوبی را برای انجام امور هر شهرستان مهیا کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: موضوع دیگر افزایش اعتبارات مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از محل درآمدهای نفتی کشور است که تا پایان برنامه پنجم دو درصد بود و در حال حاضر به سه درصد افزایش یافته است.

کریمی ادامه داد: در شهرستان خنداب پروژه های مهمی در دست اجرا است که مهمترین این طرح ها محور ارتباطی اصلی شهرستان است و با توجه به عرض کم این جاده و وجود نقاط متعدد حادثه خیز نیاز به اقدام عاجل دارد که در سفر رئیس جمهور نیز ۱۳ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد و امیدواریم این اعتبار هر چه سریعتر تخصیص یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیمارستان خنداب نیز به عنوان مهمترین مجموعه درمانی این شهرستان نیاز اساسی بود که این بیمارستان هنوز به بهره برداری کامل نرسیده و امیدواریم با تخصیص اعتبار تکمیل آن انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اختصاص ده درصد از کل اعتبارات استان ها برای تامین آب شرب روستایی نشانگر اهمیتی است که مجلس برای این موضوع قائل شده و همچنین حمایت از توسعه و عمران روستاها به عنوان کانون تولید و درآمدزایی زمینه ای برای حفظ روستاها است.

کریمی تصریح کرد: مردم شهرستان ها قطعا انتظارات برحقی دارند که بایستی براورده شود اما به دلیل محدودیت اعتبارات، لازم است طرح ها اولویت بندی شوند تا بتوانیم با برنامه ریزی در این راستا گام برداریم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: ملت بزرگ ایران بار دیگر در راهپیمایی روز قدس که یادگار ارزشمندی از حضرت امام خمینی (ره) است حماسه آفریدند و این اقدام مطلوبی برای حفظ مساله فلسطین و زنده نگه داشتن این آرمان و فریادهای ملت مسلمان بر سر رژیم جعلی صهیونیستی است.

کریمی بیان کرد: قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان به اشغال صهیونیست درآمده است و روز قدس فرصتی برای برملا کردن جنایات آن هاست و طبق فرموده مقام معظم رهبری رژیم جعلی صهیونیستی به زودی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: با تلاش جبهه مقاومت تشکیل حکومت صهیونیستی از نیل تا فرات به طور کلی نابود شده و حتی خودشان نیز بر این امر واقف هستند، بنابراین سعی دارند از طریق نفوذ فرهنگی و اقتصادی در کشورهای منطقه به این هدف تحقق بخشند.

کد خبر 4014143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha