۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵

منتخب پنجمین دوره شورای شهر همدان:

علل تاخیر در تائید صحت انتخابات همدان اعلام شود

علل تاخیر در تائید صحت انتخابات همدان اعلام شود

همدان - منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان گفت: فرمانداری دلیل تاخیر در تائید صحت انتخابات شورای شهر همدان را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در حالی ۲۹ اردیبهشت ماه امسال و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که در حال حاضر با گذشت ۳۵ روز از زمان برگزاری انتخابات هنوز صحت یا عدم صحت این انتخابات از سوی فرمانداری همدان اعلام نشده است.

همین امر سبب شد تا منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در جلسه ای با خبرنگاران خواستار شفاف سازی موضوع از سوی مسئولان شوند.

در همین راستا ظهر یکشنبه شورای سنی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران حاضر و به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

ارسال نامه ۱۱ عضو منتخب شورای شهر به فرمانداری همدان

کامران گردان در این نشست با بیان اینکه منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در یک روند قانونی انتخاب شدند، گفت: با توجه به تأخیر در اعلام صحت انتخابات شورای شهر همدان هر ۱۱ عضو منتخب نامه‌ای به فرمانداری همدان، هیئت نظارت و استانداری ارسال و در این زمینه بیان علت تأخیر در اعلام صحت انتخابات شورای شهر همدان را خواستار شدند.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای کسب پاسخ از سوی مسئولان عنوان کرد: اصحاب رسانه باید درباره تأیید صحت انتخابات مطالبه‌گر باشند.

کامران گردان با اشاره به آغاز تشکیل جلسات پنجمین شورای شهر همدان عنوان کرد: تا تأیید صحت انتخابات شورای شهر همدان جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهیم اما به محض تأیید انتخابات، جلسات را آغاز کرده و تا قبل از ۱۴ مردادماه نیز درباره انتخاب شهردار و رئیس شورا تصمیمات لازم اتخاد می‌شود.

ابراهیم مولوی نیز با بیان اینکه انتخابات در یک روند دموکراتیک انجام و اعضای شورای شهر همدان انتخاب شدند، گفت: از زمان برگزاری انتخابات ۱۷ روز به هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات زمان داده می شود تا صحت یا عدم صحت انتخابات را تایید کنند.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از یکماه از برگزاری انتخابات شورای شهر همدان هنوز تکلیف این مجموعه مشخص نیست، گفت: متاسفانه جریانات و افرادی مانع تحقق مردم سالاری دینی هستند.

مولوی با تاکید بر اینکه هر ۱۱ منتخب دور پنجم شورای شهر همدان و حتی هر ۵ منتخب علی البدل این دوره اعتراضی به نتایج انتخابات ندارند اما افرادی که در رتبه های ۳۰ یا ۴۰ شمارش آرا قرار دارند معترض هستند، گفت: نکته جالب عدم وجود دلایل محکم از سوی این افراد است.

وی با بیان اینکه کمیته نظارت شهرستان همدان صحت انتخابات شورای شهر همدان را تایید کرده است، گفت: به طور حتم کمیته های اجرایی و نظارت و نمایندگان مجلس اشراف بیشتری به اوضاع دارند اما در این فضا که دشمنان از هر فرصتی برای چنگ اندازی به نظام بهره می برند نباید گزکی دست دشمن داد.

وی با بیان اینکه منتخبان قصد داشتند کارها را در اسرع وقت آغاز کنند اما تعلل در تایید صحت انتخابات شورای شهر همدان برنامه ها را به تاخیر انداخته است، گفت: ۱۴ مرداد ماه زمان آغاز فعالیت دوره پنجم شورای شهر همدان است و انتظار می رود هر چه سریع تر مهر تایید انتخابات این شورا زده شود.

هیئت نظارت بر انتخابات باید تا ۲۷ خردادماه پاسخ نهایی را می‌داد

مولوی با تاکید بر اینکه در یک روند قانونی انتخاب شده ایم و براساس قانون هیئت نظارت بر انتخابات باید تا ۲۷خردادماه پاسخ نهایی را می داد، گفت: مشخص نبودن وضعیت سبب شده جلساتی کج دار و مریز برگزار کنیم و فعلا ورودی به انتخاب شهردار همدان نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش بر این است که قبل از آغاز فعالیت شورای شهر در دوره پنجم شهردار همدان مشخص شود.

مولوی همچنین با اشاره به تشکیل جلسه ای در استانداری همدان برای تعیین تکلیف انتخابات شورای شهر همدان گفت: جلسه‌ای در استانداری همدان با حضور دست اندرکاران انتخابات همچون محمدعلی پورمختار، حسن بهرام‌نیا، احد آزادیخواه، محمد کاظمی و مجموعه استانداری برگزار شد ومحمدعلی پورمختار صورتجلسه تأیید صحت انتخابات را امضا کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه برخی خواستار بازشماری تمام صندوق های انتخابات شورای شهر همدان شدند که استاندار همدان در این خصوص عنوان کرد با توجه به اینکه مهلت مقرر قانونی تمام شده، امکان بازشماری آراء وجود ندارد، گفت: ۱۰ درصد صندوق ها شمارش شده و اختلاف فاحشی در تعداد آرا که در نتایج موثر باشد رخ نداده است.

دیگر عضو منتخب دوره پنجم شورای شهر همدان نیز در این‌باره تأکید کرد: سرمایه نظام جمهوری اسلامی اعتماد مردم است و درباره صحت انتخابات نیز مبنای حرکت ما قانون است و در هر صورت مطیع قانون هستیم.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه وقتی در زمینه این موضوع تا به حال اظهارنظر نشده، دال بر تأیید صحت انتخابات است، گفت: کل انتخابات را نمی‌توان زیر سئوال برد و تنها می‌توان به صورت موردی صندوق‌ها را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 4014787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha