۵ تیر ۱۳۹۶، ۹:۳۹

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ایران اسلامی امروز تجلی‌گاه جهاد عبادی و اقتصادی است

ایران اسلامی امروز تجلی‌گاه جهاد عبادی و اقتصادی است

سمنان- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه امروز ایران اسلامی تجلی‌گاه جهاد عبادی و اقتصادی است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه اعتقاد به کار جهادی نیاز امروز کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر به میزبانی مصلای بزرگ سمنان، بابیان اینکه امروز در کشور دو مقوله جهاد عبادی و اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: جهاد عبادی امروز نماز جمعه، نماز عید فطر و مناسکی است که امروز شاهد حضور پرشور مردم ایران اسلامی و استان سمنان در آن هستیم همچنین جهاد اقتصادی کمک به نیازمندان و مستمندان محسوب می‌شود که این امر نیز با پرداخت زکات فطره و کفاره دادن برای نیازمندان محقق می‌شود.

وی افزود: دین مبین اسلام یک دین همه‌جانبه و کامل است که برای تمامی اجزاء زندگی برنامه عملی دارد همان‌طور که بیان شد در پس ظاهر نماز عید فطر که خود نمادی برای وحدت است، جهاد اقتصادی، جهاد عبادی و پاکیزگی برای ورود به ماهی نو دیده می‌شود لذا این موارد نشان می‌دهد که در پس احکام اجتماعی و عبادی اسلام چقدر ناگفته وجود دارد که برای ترویج دین مبین اسلام باید آن‌ها را تبیین کنیم.

امام‌جمعه سمنان حضور چشم‌گیر مردم در نماز عید فطر را نمادی از وحدت مردم ایران دانست و گفت: در این برهه زمانی که دشمنان و بدخواهان نظام چشم طمع به ایران اسلامی دوخته‌اند حضور پرشور مردم همیشه قوت قلبی برای دوستداران نظام است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: اگر حضور مردم درصحنه‌ها نبود انقلاب به اینجا نمی‌رسید لیکن مالک اصلی انقلاب مردم هستند که در همه بزنگاه‌های تاریخ ایران حضوری مؤثر داشته‌اند.

وی افزود: ملت ما همیشه هوشیار و استوار با عزم راسخ و همچنین وحدتی مثال‌زدنی در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند لیکن باید گفت عملیات موشکی سپاه در پاسخ به گستاخی‌های گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها در منطقه و جهان بود که به دست پرتوان نیروهای حافظ انقلاب اسلامی اقدام شد.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه دستاوردهای دفاعی، رزمی، موشکی و ... نباید به نام فردی نوشته شود، بیان کرد: همگان می‌دانند که این حمله موشکی به مقر داعش با درخواست سپاه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده کل قوا در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرایی شد لیکن باید حواشی را کنار گذاشت و به اصل موضوع نگاه کرد.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: حمله موشکی ایران به داعش دو پیام مهم داشت که این نباید تحت‌الشعاع برخی مسائل شود، نخست اینکه این موشک‌ها برای تنبیه کردن داعش و تروریست‌ها به سمت سوریه شلیک شد و دیگر اینکه آمریکا و متحدانش بدانند اقتدار ایران اسلامی درزمینهٔ موشک‌سازی چگونه است و اینکه مردم ما اعلام می‌کنند فعالیت‌های موشکی‌مان محدودیتی ندارند.

کد خبر 4015054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha