۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تداوم دارد

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تداوم دارد

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا پایان هفته در استان، به ویژه در منطقه سیستان با تشدید سرعت بادهای ۱۲۰ روزه، موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید می شود.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از امروز به جز در نواحی محدودی از نیمه جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان شاهد روند کاهشی دما هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین طی این مدت از شدت گرمای هوای در سطح استان سیستان و بلوچستان کاسته می شود.

وی ادامه داد: نقشه های پیش یابی هواشناسی تداوم حضور شیب فشاری را در شرق کشور نشان می دهد، بنابراین تا پایان هفته در شمال استان به ویژه در منطقه سیستان با تشدید سرعت باد های ۱۲۰ روزه، خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد از امروز تا روز چهارشنبه شدید تر است و در نتیجه در برخی نقاط طوفان همراه با گرد و خاک و حرکت شن های روان بسیار محتمل است.

وی گفت: همچنین طی این مدت در سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان علاوه بر افزایش غبار، باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و همچنین وزش تند باد موقتی دور از انتظار نیست.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا مواج است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با ۲۶ درجه و دلگان و نیکشهر با ۴۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

کد خبر 4015237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha