۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

آتش‌سوزی تفرجگاه پارس‌آباد صحت ندارد/سرایت آتش کاه‌ وکلش به مراتع

آتش‌سوزی تفرجگاه پارس‌آباد صحت ندارد/سرایت آتش کاه‌ وکلش به مراتع

پارس آباد – معاون فرماندار پارس‌آباد در خصوص انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در تفرجگاه جنگلی این شهرستان گفت: این اخبار صحت نداشته و آتش‌سوزی جزئی ناشی از آتش زدن کاه و کلش بوده است.

عدالت حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: اخباری مبنی بر آتش سوزی گسترده در تفرجگاه پارس آباد و نابودی چند هکتار از جنگل های منطقه در فضای مجازی و برخی کانال ها و سایت ها منتشر شده که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در خصوص انتشار این اخبار تصریح کرد: ظهر امروز دوشنبه به دلیل آتش زدن کاه و کلش از سوی کشاورزان منطقه بخش جزئی از اراضی مرتعی نیز دچار آتش سوزی می شود که بلافاصله با اقدام لازم کنترل می شود.

معاون فرماندار پارس آباد در تشریح این اتفاق ادامه داد: برخی زارعان و کشاورزان شهرستان با وجود منع و تاکید مکرر متولیان، اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم می کنند که به دلیل اتصال این اراضی کشاورزی به اراضی مرتعی آتش به این منطقه سرایت می کند.

وی با بیان اینکه در این حادثه حتی یک اصله درخت نیز آتش نگرفته است، بیان داشت: تفرجگاهی مورد نظر نیز در مجاورت اراضی مرتعی قرار دارد که اتش خوشبختانه به این منطقه نرسیده است.

وی با انتقاد از انتشار این اخبار نادرست، به فصل برداشت گندم در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: جلسات متعددی با حضور مدیران بحران و دهیاران برای توجیه و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش از سوی زارعان در این شهرستان برگزار شده که متاسفانه برخی از کشاورزان به آن بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه این اقدام علاوه بر مجازات قانونی موجب از بین رفتن اراضی مستعد منطقه می شود، یادآور شد: البته با آگاهی های ارائه شده میزان آتش سوزی کاه و کلش اراضی کاهش یافته است.

کد خبر 4015317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha