۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

۱۹ مرکز غیر دولتی متادون درمانی در استان زنجان فعال است

۱۹ مرکز غیر دولتی متادون درمانی در استان زنجان فعال است

زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:۱۹ مرکز غیر دولتی متادون درمانی در استان زنجان فعال است و طی سال گذشته ۴ هزار و ۱۸۱ نفر از این مراکز خدمات گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بود که به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی برای ارائه عملکرد فعالیت‌های خود در طول سال اجرا شده است.

وی اظهار کرد: استان زنجان در بحث میزان ابتلا به اعتیاد جزو استان‌های آخر کشور بوده و کمترین آسیبهای اجتماعی را دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان بر لزوم توجه به امر آموزش برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کردو گفت: آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد مهم‌ترین رویکرد فعالیت بهزیستی است.

محمدی قیداری تاکید کرد: ۱۹ مرکز غیر دولتی مرکز متادون درمانی در استان زنجان فعال است و طی سال گذشته ۴ هزار و ۱۸۱ نفر از این مراکز خدمات گرفتند.

وی به تنوع خدماتی ارائه شده در مراکز ترک اعتیاد اشاره کردو گفت: فعالیت این مراکز شامل ارائه خدمات درمانی، روانپزشکی، خدمات پس از درمان می‌شود و  مراکز بهبود و بازتوانی معتادان توسط اشخاص حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی فعالیت می‌کند واین مراکز با مشارکت معتادان بهبود یافته فعالیت می‌کند و درسال  ۱۳۹۵ تعداد ۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان به فعالیت کمپ‌ها و مراکز درمان میان مدت اشاره کردو گفت: این مراکز نیز زیر نظر اداره کل بهزیستی و در بسیاری از موارد با مشارکت خود معتادان بهبود یافته اداره‌ می‌شود.

محمدی قیداری تصریح  کرد: پیشگیری از اعتیاد شامل اقدامات سطح‌بندی شده  است وسطح اول اقداماتی است که برای جلوگیری از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر انجام می‌شودو  آموزش‌ها شامل ارائه خدمات آموزشی در محیط کار، محلات و محیط آموزشی می‌شود و در همین زمینه ۵۶ محیط آموزشی برای ارائه خدمات در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی به ارائه آموزش در مورد ناهنجاری‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، کاهش عوامل خطرزا و ارائه آموزش‌های دیگر در محله‌های شهری و روستایی اشاره کردو افزود: در استان زنجان در زمینه پیشگیری از اعتیاد ۱۹۲ محله شهری و روستایی زیر پوشش این خدمات آموزشی قرار دارند و ۸۴ محیط کاری نیز در سال ۹۵ تحت پوشش ارائه خدمات آموزشی توسط بهزیستی برای پیشگیری از اعتیاد بودند.

کد خبر 4018308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha