۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳

با حضور جمعی از مسئولین؛

حرم امامزاده بی بی زبیده(س) در قرچک غبارروبی و عطر افشانی شد

حرم امامزاده بی بی زبیده(س) در قرچک غبارروبی و عطر افشانی شد

قرچک- آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده بی بی زبیده(س) در شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده بی بی زبیده(س) در شهرستان قرچک با حضور فرماندار، دادستان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای قرچک و ورامین و جمعی دیگر از مسئولان به منظور عطرافشانی قبور مطهر و قرائت فاتحه برگزار شد.

آئین غبارروبی در فضایی آکنده از عطر صلوات تمامی قسمت‌های داخلی مرقد مطهر نظیر کف، سقف و دیواره‌ها غبارروبی و با گلاب ناب شست ‌وشو داده شد.

طرح توسعه بنا و مرمت و اجرای تزئینات این بقعه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع زیر نظر اداره اوقاف در سال ۱۳۸۱ آغاز شد، بنای اصلی بقعه که ۷۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۷۶ مرمت شد و دارای ایوانی است که بعداً یک رواق محقر به آن ملحق شده است و گنبد کوتاه بقعه با پوشش سبز فام، با دهانه باز به ارتفاع ۵/۲ متر است و اطراف بقعه را قبرستان عمومی فراگرفته است و دارای مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شهرستان قرچک است، داخل حرم گچ کاری و رنگ‌آمیزی شده و ضریح مطلای بسیار مجلل در سال ۱۳۷۴ احدا ث و نصب‌شده است.

بر اساس این گزارش: بی‌بی زبیده بنت یحیی، نسب حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام با این واسطه این امامزاده واجب‌التعظیم نوه امام موسی کاظم (ع) بوده و عموی ایشان امام رضا علیه‌السلام و عمه بزرگوارشان خانم حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌باشد.

کد خبر 4018891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha