۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

هرمزگان استعدادهای خوب دوومیدانی دارد/سرمایه های ورزش حمایت شوند

هرمزگان استعدادهای خوب دوومیدانی دارد/سرمایه های ورزش حمایت شوند

بندرعباس - مربی دووهای استقامت و نیمه استقامت کشور با بیان اینکه هرمزگان در دوومیدانی زرخیز است گفت: از سرمایه های ورزشی دوومیدانی استان هرمزگان باید حمایت شود.

روح الله گلستانی جم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط همکاری و پذیرش مربیگری ساسان دهقانی و کشف استعدادهای دوومیدانی در هرمزگان گفت: هرمزگان دارای زمینه و استعداد بالا و بالقوه در رشته دوومیدانی علی الخصوص دووهای استقامت و نیمه استقامت است و از این بابت واقعا می تواند با برنامه ریزی و حمایت از این استعدادها در عرصه ملی و بین المللی درخشش داشته باشد در یک کلام هرمزگان در دوومیدانی استانی زرخیز است.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مسابقات صحرا نوردی جوانان و بزرگسالان آسیا در بحرین در خصوص شرایط پذیرش مربیگری ساسان دهقانی افزود: من درخواست مبلغ بالایی ندارم حداقل امکانات را در اختیام بگذارند مطمئن باشید بهترین نتیجه عاید هرمزگان خواهد شد.

وی اظهارداشت: معتقدم در استان باید ریل گذاری مناسبی صورت گیرد ما نمی خواهیم با کسی درگیر شویم ما درگیر زمان هستیم اگر ریل گذاری و برنامه ریزی درستی صورت نگیرد نباید توقع داشت. ولی اگر عدفمند عمل کنیم ورزشکاران هرمزگانی به ورزشکاران ملی بدل خواهند شد.

گلستانی جم در خصوص وضعیت ساسان دهقانی اظهارداشت: دوومیدانی خصوصا در رشته های استقامت و فوق استقامت و پرتاب مرز سنی نمی شناسد ما پرتابگر ۴۰ساله در عرصه بین المللی داشتیم . ساسان سن خوبی دارد و البته با همه سختیها توانسته رده ۵کشور باشد. این ورزشکار با ماشین سفر کرده، در خیابان خوابیده و با سختی در مسابقات شرکت کرده و رده ۵کشور را بدست آورده است، طبیعی است اگر شرایط برایش فراهم شود نتیجه مطلوب بدست می آید. تردید نکنید اگر حمایت شود در دوی استقامت و نیمه استقامت اسطوره خواهد شد . امثال اینها سرمایه ورزش هستند و باید حمایت شوند .

مربی نامدار و برجسته دووهای استقامت و نیمه استقامت کشورکه شاگردانی چون سجاد مرادی و حسن شیرقوی را تربیت کرده است در خصوص میانگین هزینه یک ورزشکار این رشته گفت: ورزشکار خوب ورزشکار قلب و عروق است. یعنی در روز۵تا۷ساعت تمرین دارد و درهفته بیش از ۲۵۰کیلومتر می دود. طبیعی است که هزینه مربی، هزینه مکمل، هزینه تمرین و اردو،هزینه لباس و ...و....و.... دارد بطور متوسط ماهیانه ۱۵میلیون هزینه می خواهد. در زابل امکانات را دادند نتیجه هم عاید شده است.

وی عنوان کرد: من اطمینان دارم اگر یکسال در هرمزگان کار کنم .سال بعد این استان در کشور مطرح می شود چون استعدادهای فوق العاده ای دارد . همت ورزشکاران و حمایت مسئولین شرط لازم برای موفقیت است .

کد خبر 4019080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha