۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷

احمد دنیا مالی مطرح کرد:

ضرورت تسریع در شیرین‌سازی آب‌ خلیج فارس برای تامین آب شرب

ضرورت تسریع در شیرین‌سازی آب‌ خلیج فارس برای تامین آب شرب

رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به تنش‌های آبی موجود، باید برنامه شیرین سازی آب خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد دنیا مالی در سیصد پنجاه و ششمین جلسه شورا گفت: بحث آب برای شهر تهران حیاتی است و هر اقدامی در راستای اصلاح الگوی مصرف انجام دهیم هم به نفع شهر و هم به نفع کشور خواهد بود.

دنیا مالی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از منابع آبی نظیر شیرین سازی آب دریاها تاکید کرد و گفت : با توجه به تنش های آبی موجود باید منابع جایگزین آبی معرفی شوند و با توجه به اینکه برنامه های شیرین سازی آب دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر مدت ها است دنبال می شود باید این برنامه با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود تا رنگ تحقق به خود ببینند.

وی افزود: در حال حاضر امریکا و ژاپن بخش عمده ای از منابع آبی خود را از طریق همین شیرین سازی آب دریاها به دست می آورند و لذا باید در این راستا اقدامات مورد نیاز انجام شود.

دنیا مالی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظر ها مبنی بر اینکه باید جلوی سرریز آب ها به دشت ها و کور را گرفت، گفت: اگر آب تهران به همین دشت دریاچه نمک سرریز نشود با بحران ریز گرد های نمکی مواجه خواهیم بود چرا که دشت خشک می شود و ریز گردها پدید می آید.

در ادامه نیز مهدی چمران گفت: مردم ما سال های سال بود که فرهنگ استفاده از آب و الگوی صحیح مصرف را می دانستند و حتی در گذشته ای نه چندان دور سرریز آب غذاهایی نظیر برنج را به چاه فاضلاب حرام می دانستند و چاهی جداگانه برای پساب های آشپزخانه ها تعبیه می کردند.

وی ادامه داد: امروز باید برای جمع آوری آب باران نیز فکری جدی شود، آبی که به جای آنکه جذب شود با برخورد با زمین آسفالتی و بتنی همراه با لجن به جنوب تهران سرریز می شود. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آب باران و نیز آب های جمع آوری شده در پشت بام ها به فاضلاب نریزد تا بتوان از آن استفاده کرد.

کد خبر 4019486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha