۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۷:۴۳

استاندار خوزستان:

در راهسازی مسیر چذابه برای ایام اربعین غفلت و کاهلی شده است

در راهسازی مسیر چذابه برای ایام اربعین غفلت و کاهلی شده است

اهواز - استاندار خوزستان گفت: برای مراسم اربعین حسینی در بحث راهسازی در مسیر چذابه کمی غفلت از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان خوزستان اظهار کرد: در جلسات اول ستاد هر کدام از مسئولان خواستار همکاری در آبرسانی بودند ولی چرا هنوز انجام نشده است؟ اینکه امسال لوله کشی آب در مرزها نداشته باشیم و با تانکر آبرسانی شود اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: معاون امور آب سازمان آب و برق باید ملزم به انجام کار باشد. همه مکلف به اجرای کار هستند و اصلا شدنی نیست که کار آبرسانی به مرزها روی زمین بماند. در حوزه راه برای بحث جاده چذابه کمی غفلت و کاهلی شده است و چند باری هم به مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرده ام. اگر مشکلی هم ایجاد شود از جانب راه می دانم و کار باید انجام شود و تعهد ما بوده است.

این در حالی است که پورسلان معاون راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار کرد: در حال برآورد نیاز و اعلام ۱۶ اولویت هستیم و از محل پروژه های سال قبل حدود ۷۲ میلیارد تومان بدهی داریم که اگر امسال حداقل ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شود می توانیم پروژه های در اولویت سال جاری را اجرایی کنیم.

وی افزود: تعریض و ۶ خطه شدن جاده نفت به طول سه کیلومتر، دو کیلومتر کمربندی بستان بین پل اول و دوم و اصلاح بخشی از جاده موجود از اولویت های ما است که برآورد اعتباری آنها۵۰ میلیارد تومان است.
 در ورودی سوسنگرد نیز هشت کیلومتر و کمربندی آن نیز در حال انجام است. 

حجت الاسلام سید محمود موسوی مدیرکل عتبات عالیات نیز اظهار کرد: در مرز چذابه سه کیلومتر برای مواکب مشکلی نداریم. نمازخانه، خوابگاه و انبار داریم که از وسعت سه کیلومتر جدا باشند اشکالی ندارد ولی اگر همه اینها در کنار مواکب باشند در سه کیلومتر جانمایی نمی شوند و حداقل چهار کیلومتر نیاز داریم.

سردار محمد رضا اسحاقی اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان نیز در واکنش به بحث جاده در طرح جامع شلمچه گفت: زائری که تمام دغدغه اش رسیدن به خاک کربلاست را چگونه می خواهیم قانع کنیم که مسیر مستقیم را نرفته و از مسیر دیگری که طولانی تر است عبور کند؟

وی افزود: مسیری که شرکت مشاور پیشنهاد داد اصلا قابل اجرا نبوده و پایه و اساس این طرح این است که در این مدت تجارت تعطیل نشود در صورتی که هدف اصلی ما عبور زائران است و این طرح دارای نقص اساسی است.

سردار اسحاقی بیان کرد: مشاور چذابه ریز و بم جاده را در نظر گرفته و ایرادی به آن وارد نیست در صورتی که طرح شلمچه به طور جدی کار نشده است.


 

کد خبر 4019787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha