۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

رئیس دانشگاه تهران :

عدم بین المللی سازی علوم انسانی در سایر علوم محدودیت ایجاد می کند

عدم بین المللی سازی علوم انسانی در سایر علوم محدودیت ایجاد می کند

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حوزه علوم انسانی باید قدم های محکمتری برداشته شود چراکه عدم توسعه بین المللی این حوزه دیگر حوزه های علمی کشور را نیز با محدودیت مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در نشست همکاری علمی و بین‌المللی در علوم انسانی و اجتماعی با روسای دانشگاه‌های برتر ایران و آلمان در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بین‌المللی شدن موضوعی نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا شرایطش فراهم شود بلکه قوانین و ساختار دانشگاه‌ها، قوانین دولت و مصوباتی که مجلس تصویب می کند، نیازمند زمان است.

وی افزود: بین‌المللی شدن در حوزه علوم انسانی سخت‌تر از دیگر حوزه های آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر علوم انسانی خیلی از مسائل خود را در صحنه بین‌المللی جست‌وجو نمی‌کند یعنی احساس اغنایی در علوم انسانی وجود دارد که هر استنباطی را در خودش می‌تواند حل کند.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: برخی افراد نیز به این مساله دامن می‌زنند. در رشته‌های تجربی به خاطر کمبود امکانات و این‌ موضوع که حتما رقابت بین‌المللی است، موضوع بین‌المللی شدن جدی‌تر است در حالی که گفته می‌شود در حوزه علوم انسانی مطالب جدیدی برای دنیا داریم لذا باید در این زمینه فعالتر شویم.

وی با اشاره به اینکه زبان بحث مهمی در حوزه علوم انسانی است، گفت: زبان در حوزه علوم انسانی نسبت به سایر حوزه‌ها پیچیده‌تر می‌شود چراکه کلمات و الفاظ در آن پیچیده‌تر از علوم تجربی است و این کار را سخت‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: باید قدم‌های محکم‌تری برداریم و اگر در حوزه علوم انسانی توسعه بین‌المللی پیدا نکنیم در حوزه‌های دیگر نیز با محدودیت مواجه خواهیم شد.

کد خبر 4022501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha