۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴

رأی چهل‌ویکمین کمیته میراث‌جهانی یونسکو علیه رژیم صهیونیستی

رأی چهل‌ویکمین کمیته میراث‌جهانی یونسکو علیه رژیم صهیونیستی

کمیته رأی‌گیری علنی در چهل‌ویکمین کمیته میراث‌جهانی یونسکو در کراکف لهستان به یک مصوبه در خصوص مدیریت و حفاظت شهر قدس، علیه رژیم صهیونیستی رأی داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بندی که اردن به‌عنوان قیم بیت‌المقدس پیشنهاد داد با ۱۰ رأی مثبت، سه رای منفی و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۱ رای کمیته میراث جهانی به تصویب رسید.

نماینده رژیم صهیونیستی در این جلسه با عصبانیت ضمن سیاسی خواندن، این تصمیم را علیه اسرائیل و یهودیت دانست و این رای را غیرمنصفانه توصیف کرد. او از سه کشوری که به این مصوبه رأی منفی دادند تشکر کرد و مجددا به مظلومیت یهودیان و کشتار آن‌ها توسط نازی‌ها در همین شهر (کراکف لهستان) اشاره کرد.

بعد از او نماینده اردن به‌عنوان قیم قدس ضمن تشکر از تصمیم بی‌طرفانه و کارشناسی کمیته درباره سخنان نماینده رژیم صهیونیستی گفت: «از این‌که در هر جلسه و رویدادی حرف‌های تکراری و مظلوم‌نمایی نماینده اسرائیل را می‌شنویم خسته شده‌ایم.»

او طرف مقابل را به سیاسی کردن همه موضوعات محکوم و تأکید کرد که نه قطعنامه پیشنهادی مصوب و نه رأی کمیته هیچ‌کدام ربطی به سیاست ندارد و کل کار فرهنگی و بر اساس علم و منطق است.

افراد حاضر در این اجلاس همچنین فجایع انسانی اتفاق‌افتاده در سوریه برای تخریب آثار تاریخی و قاچاق این آثار از سوی داعش را محکوم کردند. همچنین تمام اعضا بر تهیه اورژانسی طرح ارزیابی خطر و میزان آسیب و پلان جامع مرمت شهر حلب که در ناآرامی‌های سوریه تخریب شده است تأکید کردند و از همه کشورها خواستند تا در انجام این مهم مشارکت کنند.

کد خبر 4022562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha