۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹

مشاور عالی رئیس فدراسیون بدمینتون:

قرار گرفتن در بین ۸ تیم برتر آسیا از اهداف فدراسیون بدمینتون است

قرار گرفتن در بین ۸ تیم برتر آسیا از اهداف فدراسیون بدمینتون است

زنجان-مشاور عالی رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: هدف‌گذاری فدراسیون بدمینتون این است که جزو ۸ تیم برتر آسیایی قرار گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل مهاجر بختیاری صبح پنج‌شنبه در حاشیه دومین روز مسابقات رنکینگ قهرمانی کشور (جام شهدای هفتم تیر و شهدای بدمینتون استان زنجان) که به میزبانی سالن بین‌المللی آکادمی زنجان در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر آسیا جزو اهداف اصلی فدراسیون به‌شمار می‌رود که متاسفانه هنوز به این مهم دست نیافته‌ایم؛ چرا که مدال‌آوران المپیک و جهان در این قاره قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه صرفا با تکیه بر بودجه فدراسیون و بدون حمایت‌های لازم نمی‌توان به اهداف توسعه‌طلبانه‌ای که در نظر داریم، دست یافت، ادامه داد: اگر قرار باشد بدمینتون ایران در قاره‌ای که سردمداران این رشته در آن قرار دارند، حرفی برای گفتن داشته باشد، چاره‌ای جز برخورداری از حمایت‌های خارج از مجموعه نداریم؛ چرا که فدراسیون باید علاوه بر تحقق این اهداف، برنامه‌های دیگر خود را نیز پیش ببرد.

این مسئول از برگزاری تورنمنت بین‌المللی بدمینتون جوانان در سمنان خبر داد و تصریح کرد: این رقابت‌ها که برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود، آبان‌ماه امسال به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد که فدراسیون بدمینتون برای این مسابقات هدف‌گذاری‌های خاصی را برای این رویداد بین‌المللی دارد که یکی از اهدف اصلی فدراسیون در این زمینه، کسب سکو در این مسابقات است و رسیدن به این مهم نیز با حضور ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی و کسب آمادگی برای شرکت در مسابقات سمنان است.

مهاجر همچنین از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی جوانان خبر داد و با یادآوری اینکه نفرات برگزیده قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین‌المللی بلغارستان اعزام شوند، ادامه داد: امیر جباری از همدان و علی حسین‌خانی از زنجان به رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی انصاری از زنجان و امیر جباری از همدان به مسابقات بین‌المللی بلغارستان اعزام خواهند شد.

مشاور عالی رئیس فدراسیون بدمنیتون در خصوص جایگاه امروز بدمینتون ایران نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه جایگاهی که امروز در رده سنی جوانان داریم، در طول ۲۰ سال گذشته موفق به کسب این جایگاه نشده بودیم. به‌عنوان مثال، امیر جباری از همدان در حال حاضر رنکینگ ۲۴ آسیا و ۷۴ جهان را در اختیار دارد، اما باید توجه داشت که برای ارتقای این جایگاه باید حمایت همه جانبه از بدمنیتون صورت گیرد.

کد خبر 4023173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha