۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹

رئیس کانون کارآفرینی کشور:

مبحث کارآفرینی یتیم است/تولید در کشور حرکت لاک‌پشت وار هم ندارد

مبحث کارآفرینی یتیم است/تولید در کشور حرکت لاک‌پشت وار هم ندارد

خرم‌آباد- رئیس کانون کارآفرینی کشور گفت: مبحث کارآفرینی در کشور یتیم است و در ۱۲ هزار قانون مختلف حتی یک واژه کارآفرینی نیامده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ایزدی صبح پنجشنبه در سومین همایش ملی کارآفرینی و توسعه با اشاره به اینکه مدیران استانی با کانون‌های کارآفرینی همکاری مناسبی ندارند و ما به شدت از این موضوع گله مند هستیم، اظهار داشت: در برخی استان ها هم خوب کار کرده اند و تعامل خوب است.

وی با بیان اینکه مبحث کارآفرینی در کشور یتیم است و در ۱۲ هزار قانون مختلف حتی یک واژه کارآفرینی نیامده است، تصریح کرد: هیچ قانون و شرایط مطلوبی برای موضوع کارآفرینی در ایران وجود ندارد و دوستان دولتی در این رابطه همراهی نکرده اند.

رئیس کانون کارآفرینی کشور با تاکید بر اینکه چگونه ممکن است در کشور سال تولید و اشتغال باشد و در حالیکه حرکت لاک پشت واری هم در این زمینه نشود، افزود: من هیچ برنامه استراتژیکی را در این زمینه در وزارت خانه ندیده ام، در صدر وزارت خانه اقبالی در این زمینه وجود ندارد.

ایزدی یادآور شد: وزارت خانه اقبالی برای حضور بخش خصوصی ندارد و بخش خصوصی را بخش فرعی کار می بینند.

وی با اشاره به اینکه دستور العمل ایجاد سازمان کارآفرینی تدوین شده و در حال تصویب است و اگر انجام شود خیلی مسائل را می توان حل کرد، گفت: در تمام دنیا کارآفرینان مبنای کاری هستند و خط مشی کشور را تعیین می کنند.

رئیس کانون کارآفرینی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حقیقت این است لرستان واقعا مشکل دارد و در حوزه اشتغال و تولید ثروت و ارزش دچار مسئله است، افزود: و این در حالی است که پتانسیل های زیادی در لرستان وجود دارد و شناسایی شده است.

ایزدی با اشاره به اینکه باید در لرستان از بعد اجتماعی، آموزشی و فرهنگی فعالیت های بیشتری شود و سرمایه گذاران هنوز می گویند لرستان از نظر اجتماعی و فرهنگی آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری ندارد، اظهار داشت: حالت امنیت سرمایه گذاری هنوز در لرستان شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه گردشگری لرستان پتانسیل خیلی خوبی دارد، تصریح کرد: یک طرح برای به کار گیری قیر طبیعی در تولید سوخت و برای جلوگیری از تخریب جنگل های زاگرس ارائه شده است.

رئیس کانون کارآفرینی کشور ادامه داد: در این طرح قیر طبیعی در کارگاه های کوچک و خانگی فرآوری شده و تبدیل به کنسانتره و سپس بلوک های زغالی خاص می شود که قابلیت سوخت در انواع اجاق را دارد.

ایزدی با بیان اینکه این محصول نیاز مبرم کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه و ... است، تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از نابودی جنگل ها می توان اشتغال هم ایجاد کرد و در حال پی ریزی این مضوع در استان هستیم.

کد خبر 4023317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha