۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

امام جمعه ابهر:

دولت برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب تلاش کند

دولت برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب تلاش کند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: دولت آینده برای اجرا و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب تلاش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به روز حجاب و عفاف افزود: کشف حجاب یک ابزار استعماری ودر جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی جوامع غربی بر دیگر جوامع بوده است .

وی با بیان اینکه در ایران معاصر اولین گام ها در جهت مبارزه سازمان یافته با حجاب و تلاش برای استفاده از ابزار زنان در جهت مقاصد شوم وپلید فرهنگی به اواخر دوره قاجار باز می گردد، ادامه داد: اولین گروهی که از این اندیشه استفاده کردند گروه منحرف و دست ساز بهائیت بودند و این بهائیان بودند که در دشت قزوین ودر دوره ناصرالدین شاه دست به کشف حجاب زدند.تا اینکه در دوره رضا خان قلدر نیزرسما اعلان کشف حجاب شد.

رحیمی افزود: آئین مقدس اسلام بر خلاف پاره ای از عقاید مطروه که دنیا را فدای آخرت نموده و همه چیز را رها ساخته اند. مشوق ترقی و تعالی رشد و معنویت در کنار تلاش بوده و همه پدیده های جهانی و مخلوقات عالم امکان را برای بهره جویی منطقی و عقلانی آدمیان دانسته است.

امام جمعه ابهر گفت: در این میان، زن نیز از منظر اسلام دارای شخصیت و جایگاه ارزشمند و مقدسی بوده و وجود او زینت بخش آفرینش انسان است. و افق او روح تجلی گاه رحمت پروردگار می باشد. و از دامن پاک او مرد به عرش و افلاک و معراج صعود می کند.

رحیمی افزود: در عصر حاضر متاسفانه بسیاری از ارزشهای دینی و انسانی از طرف مستکبران جهانخوار با گسترش سلطه شبکه سازمان های بین المللی بر سراسر عالم مورد هجوم و تخریب قرار گرفته است.اشاعه ابتذال و فساد، نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری به خود می گیرد. و دفاع از هویت ملی و ارزشهای والای انسانی و فرهنگی واپسگرایی، سکون و عقب ماندگی تلقی می شود.

وی گفت: باندهای آشکار و نهان مافیایی و مخوف از هر وسیله ای برای استحاله فرهنگی و مسخ ارزشهای معنوی خصوصا تهاجم و شبیخون فرهنگی، علیه دژ مستحکم عفاف و پوشش اسلامی بهره می جویند. و امروز انقلاب اسلامی ایران در نوک زهراگین این حملات ناجوانمردانه واقع گردیده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه دشمن کمر همت خود را به تمام معنا بسته و دین و دنیای ما را هدف قرار داده است، گفت: دشمن اولا تلاش می کند مرزهای ما را هدف قرار دهد که چندین سال این جنایت را کرده و در مرحله بعدی اقتصاد ما را مورد هجوم قرار داد. و تحریمهای سنگینی را تحمیل کردند. و در مرحله بعدی، دین جوانان ما را مورد هجوم و غارت قرار داده است و با انواع شبهات بوسیله ماهواره ها و فضای مجازی و توسط افراد مزدور و خائن مطرح می کند. 

رحیمی افزود: گاها مع الاسف عده ای نیز قبول می کنند. و ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجمات محکم بیاستیم و این ها را تبدیل به فرصت کرده و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی حرکت کنیم. راه حل  ان نیز انصافا سخت نیست . اولا دولت محترم آینده تلاش کند مصوبه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند .

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به مجموعه خود بخشنامه کند که دانش آموزان و فرهنگیان از نظر پوشش حدود شرعی و فرهنگ عمومی اجتماعی را رعایت کنند، افزود: در ادارات دولتی اجازه ندهند هر کسی هر طور که دلش خواست حاضر شود و مسئله عفاف و حجاب در دانشگاهها مسائل را جدی بگیرند و  نیروی انتظامی و دادگستری به جد وارد میدان شود .

کد خبر 4023867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha