۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷

با اعتبار ۲۰۶ میلیارد تومان؛

۳۳۱ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است

۳۳۱ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است

بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت: برای توسعه و شکوفایی بیشتر روستاهای استان بوشهر ۳۳۱ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان با اعتبار ۲۰۶ میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۳۱ پروژه عمرانی در قالب طرح هادی در ۲۴۳ روستای استان بوشهر در حال اجرا هستند.

وی با تشریح اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر برای آبادانی روستاها، بیان کرد: آسفالت معابر روستاها با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان به صورت مشارکتی با دهیاری‌ها از محل اعتبارات قیر رایگان که ۷۰ درصد سهم آسفالت برعهده بنیاد مسکن و ۳۰ درصد نیز توسط دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر میزان آسفالت اجرا شده در ۹۰ روستای استان بوشهر را ۷۰۰ هزار مترمربع در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا هستند که با اجرای آنها میزان برخورداری روستاهای استان از اجرای آسفالت معابر به ۶۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

برومند افزود: همچنین اجرای ۹۰ پروژه طرح هادی با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از محل اعتبارات تملک دارایی استانی، ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، ۱۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۳۰ پروژه زیرسازی معابر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و از محل واگذاری عوائد فروش زمین با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و اجرای ۳ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

شناسایی ۱۸۱ روستا در معرض خطر سیلاب

وی با اشاره به وضعیت روستاهای در معرض خطر سیلاب نیز گفت: تعداد ۱۸۱ روستا در معرض خطر سیلاب در استان بوشهر شناسایی شده بودند که ۸۰ روستا با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان ایمن سازی شدند و امسال نیز ایمن سازی ۲۰ روستای دیگر با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان ایمن سازی خواهند شد و اکنون این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

برومند با بیان اینکه هم‌اکنون ۷ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال احداث می‌باشد، افزود: با اجرای این پروژه‌ها تعداد زمین‌های چمن مصنوعی ایجاد شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای استان به ۱۸۰ مورد خواهد رسید و سرانه ورزشی نیز به یک مترمربع افزایش می‌یابد که در این زمینه استان بوشهر رتبه نخست کشوری را داراست.

وی، اضافه کرد: همچنین ۷ بوستان با اعتبار ۵ میلیارد تومان در روستاهای استان در حال اجراست، که با اجرای این پروژه‌ها تعداد بوستان‌های روستایی به ۲۷۰ بوستان می‌رسد و میزان سرانه فضای سبز استان به ۲ مترمربع ارتقا می‌یابد و در این زمینه نیز استان بوشهر جایگاه اول کشوری را داراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های برخورداری روستاها از اجرای طرح هادی، استان بوشهر پس از استان‌های قم و ایلام در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

برومند یادآور شد: بنیاد مسکن استان بوشهر همچنین از نظر شاخص‌های اختصاصی عمران روستایی شامل کیفیت پروژه‌ها و مستندسازی آن، رتبه برتر کشوری را در اختیار دارد.

کد خبر 6117422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      دستشون درد نکنه دمشون گرم