۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵

عضو شورای شهر اصفهان:

پنج منطقه اصفهان از نبود مسجد رنج می برد

پنج منطقه اصفهان از نبود مسجد رنج می برد

اصفهان – عضو شورای شهر اصفهان گفت: طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده معاونت فرهنگی در پنج منطقه اصفهان ما با بحران کمبود مسجد مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله صلواتی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مسجد در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: مسجد در هر نقطه‌ای از جهان خانه خدا و عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی و محلی برای سجود و عرض نیاز به درگاه قادر متعالی است و می توان گفت پس از کعبه، مساجد جزو مقدس ترین مکان‌ها است.

یک هزار و ۱۰۹ مسجد در شهر اصفهان وجود دارد

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۱۰۹ مسجد در شهر اصفهان ابراز داشت: مناطق یک و سه بیشترین تعداد مسجد را دارند و این در حالی است که در مناطق پنج، هفت، هشت، ۱۲ و ۱۳ با کمبود مسجد روبرو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امروز بحران عدم وجود مسجد در سطح شهر اصفهان احساس می‌شود، ادامه داد: طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده معاونت فرهنگی در پنج منطقه اصفهان ما بحران کمبود مسجد داریم به گونه‌ای که در منطقه پنج برای هر چهار هزار و ۲۰۰ نفر، منطقه هشت برای هر سه هزار و ۸۰۰ نفر، منطقه ۱۳ برای هر سه هزار و ۸۰۰ نفر، منطقه ۱۲ برای هر سه هزار و ۷۰۰ نفر و منطقه هفت برای هر سه هزار و ۲۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق یک و ۹ شهرداری اصفهان برای هر یک هزار و و ۵۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد، ابراز داشت: در این مناطق تعداد مساجد بیش از حد نیاز و ضرورت است.

صلواتی با اشاره به اینکه نیازسنجی مساجد در مناطق ۱۵ گانه باید صورت گیرد، تصریح کرد: با حداقل واگذاری زمین مناسب در محل مناسب وظیفه اصلی شهرداری انجام گرفته و موارد دیگر توسط مردمان و خیران مسجد ساز و با احداث مساجد به دنبال آن خیریه‌ها، مراکز فرهنگی تخصصی، محل اجتماعات مردمی و تشکیل جلسات و مراسم مختلف با سرعت بخشیدن به این مورد هم جبران مافات می شود و هم کار ماندگار و جاودانه برای آیندگان اجرایی می شود.

کد خبر 4024922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha