۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳

۱۰ هزار یتیم توسط حامیان آذربایجان غربی تحت پوشش قرار گرفتند

۱۰ هزار یتیم توسط حامیان آذربایجان غربی تحت پوشش قرار گرفتند

ارومیه – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی بیش از ۱۰ هزار یتیم تحت حمایت حامیان نیک اندیش و خیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز سهندی صبح یکشنبه در دیدار با فرماندار خوی اظهارداشت: امسال ۲۸۰۰ حامی خیرو نیک اندیش در استان حمایت ۱۰ هزار ۶۰۰ یتیم را در قالب طرح اکرام ایتام عهده دار شدند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در اجرای طرح اکرام ایتام جزو ۱۰ استان برتر کشور است افزود: ماهانه حامیان بیش از ۱۲ میلیارد ریال به ایتام در استان کمک و نیاز های اساسی آنان را تامین می کنند.

سهندی با اشاره به ضرورت تقویت طرح توانمندسازی مددجویان این نهاد تصریح کرد: امسال بیش از ۱۵ میلیار ریال اعتبار برای آموزشهای فنی و حرفه ای مدجویان این نهاد در جهت توانمند سازی و ایجاد اشتغال اختصاص یافته که نست به سال گذشته دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال با هدف فراهم سازی مقدمات اشتغال مددجویان آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای برای ۱۰ هزار نفر پیش بینی شده است ادامه داد: ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد مقدس از جمله برنامه های اساسی کمیته امداد  است که ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این هدف اختصاص یافته است.

سهندی با بیان اینکه آموزشهای لازم زیر نظر مربیان مراکز فنی و حرفه ای استان صورت می گیرد افزود: بزودی کلاسهای آموزشی این تعداد افراد در سراسر استان شروع خواهد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: برای افراد آموزش دیده بعد از اتمام دوره آموزشی تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی و ۳۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات امدادی جهت اشتغال پرداخت می شود.

محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی در این جلسه با اشاره به نقش مهم کمیته امداد امام خمینی محرومیت زدایی و کمک به محرومان برحمایت همه جانبه از این نهاد مقدس تاکید کرد.

کد خبر 4025430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha