۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱

به مناسبت روز حجاب و عفاف؛

همایش «دل، دیده و جان» در گلستان برگزار شد

همایش «دل، دیده و جان» در گلستان برگزار شد

گرگان- همایش «دل، دیده و جان» به مناسبت روز حجاب و عفاف در گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «دل، دیده و جان» به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب ظهر چهارشنبه در محل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

محمد حکیمی، مدرس دانشگاه در این همایش با اشاره به‌عنوان انتخاب‌شده برای همایش گفت: «دل، دیده و جان» به این معناست که دل کتاب چشم است و محتوای این کتاب از طریق چشم نوشته می‌شود، ازاین‌رو باید تلاش کنیم مراقب نگاه‌هایمان باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید نگاه به نامحرم همانند تیر سمی است که به قلب نگاه‌کننده برخورد می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در روایات آمده است انسانی که عقل اش بر شهوت اش غلبه کند ارزشی بالاتر از فرشتگان دارد و انسانی که شهوت اش بر عقلش غلبه کند ارزشی کمتر از حیوان دارد.

وی بابیان اینکه متأسفانه بیشتر انسان‌های اطرافمان زمین‌خورده شهوت هستند، افزود: دل انسان‌ها حقیقت انسان‌ها را در خود جای‌داده است و عقل نهری است که از دل می‌گذرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان هم در این همایش حفظ شئونات اسلامی را یکی از نمودهای حجاب دانست و اظهار کرد: در کنار حجاب پوشش، حجاب‌های متعددی وجود دارد که زنان و مردان باید آن را در جامعه اسلامی رعایت کنند.

حجاب یک ضرورت اجتماعی است

کلثوم غفاری افزود: از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است به حجاب به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: پوشش و حجاب برای زنان به معنای محدود کردنشان در کنج خانه نیست چرا که از صدر اسلام تاکنون شاهد حضور زنان فعال زیادی باحجاب در جوامع بوده‌ایم.

غفاری افزود: امیدواریم زنان با تلاش و کوشش و پیگیری مستمر در کنار حفظ حجاب خود در جامعه حضور داشته باشند و در کنار آن از خانواده غفلت نکنند.

کد خبر 4029050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha