۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰

استاندار خراسان شمالی:

خانواده نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند

خانواده نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: خانواده یکی از ارکان مهم در جامعه دینی است و نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش مردمی صیانت از حریم امنیت خانواده که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی هستند که یکی بیشتر نمود بیرونی و دیگری نمود درونی و باطنی دارد.

صالحی بابیان اینکه آثار بیرونی عفاف در حجاب دیده می‌شود، افزود: حجاب و عفاف که پوشش ظاهری و پوشش درونی هستند، انسان را از گناه و حرام بازمی‌دارد.

وی با تأکید بر توجه به حفظ عفت و رعایت حجاب به‌منظور تحکیم کانون خانواده، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر را نخست باید از خود و خانواده آغاز و سپس به گستره شهر، استان، کشور و دنیا تعمیم داد.

وی با اشاره به اینکه آثار و پیامدهای عفاف و حجاب در بُعد فردی و اجتماعی مطرح است، عنوان کرد: احترام به شخصیت زن، مصونیت ارتباطات، حفظ اعتقادات مذهبی، حفظ عفت و ناهنجاری‌های اجتماعی، پیشگیری از فساد اخلاقی و مبارزه با مظاهر بی‌دینی ازجمله پیامدهای حجاب در جامعه است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی حفظ کیان خانواده را ازجمله پیامدهای مهم حفظ حجاب برشمرد و گفت: خانواده یکی از ارکان مهم در جامعه دینی است و نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

صالحی افزود: حجاب موانع حضور زنان در عرصه جامعه را حذف می‌کند و زمینه برای حضور آنان در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در خراسان شمالی توسط زنان شکل‌گرفته و در حال انجام است.

وی حفظ حجاب را رمز سلامت روانی در جامعه برشمرد و آن را از پایه‌های ارزشمند اخلاقی توصیف کرد که آغاز درخشان معنویت را رقم می‌زند.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌های مردان وزنان جامعه بر مبنای نگاه رو به رشد، اظهار کرد: برنامه‌های تدوین‌شده برای امسال نگاه ویژه‌ای به بانوان دارد که ساخت هشت پارک ویژه برای بانوان تا پایان سال ۹۶ ازجمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 4029127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha