۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴

با ظرفیت تصفیه روزانه ۳۰۰۰مترمکعب؛

تصفیه خانه فاضلاب آشتیان توسط معاون وزیر نیرو بهره برداری شد

تصفیه خانه فاضلاب آشتیان توسط معاون وزیر نیرو بهره برداری شد

آشتیان- تصفیه خانه فاضلاب شهرستان آشتیان با ظرفیت تصفیه روزانه سه هزار مترمکعب فاضلاب توسط محسن بختیار، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بختیار، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو که طی سفری دو روزه در استان مرکزی حضور یافته، روز چهارشنبه پس از افتتاح پست و خط ۶۳ کیلوولت و کلنگ زنی پروژه انتقال آب کوچری به ساوه، از پروژه تصفیه خانه فاضلاب آشتیان بهره برداری کرد.

براساس این گزارش، پروژه تصفیه خانه فاضلاب آشتیان با اعتباری بالغ‌ بر ۱۷۴ میلیارد ریال، با هدف بالابردن سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی، پیشگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار به‌وسیله آب آلوده، تبدیل هزینه‌های زیاد درمان به هزینه‌های کم پیشگیری به انجام رسیده است.

همچنین از دیگر اهداف اجرای این پروژه می توان به زیباسازی شهر به دلیل جلوگیری از ورود فاضلاب به خیابان‌ها، کوچه‌ها، جوی‌ها، امکان استفاده دوباره از پساب تصفیه‌شده در گسترش فضای سبز و صنعت و تقویت زمین‌های کشاورزی با استفاده از لجن تصفیه‌شده اشاره کرد.

گفتنی است پروژه تصفیه خانه فاضلاب آشتیان با ظرفیت سه هزار مترمکعب در شبانه‌روز با ۲۷ کیلومتر کالکتور، خطوط انتقال و شبکه و با یک هزار و ۵۵۰ فقره انشعاب احداث شده است.

معاون وزیر نیرو که صبح امروز در ساوه از پست ۶۳ کیلوولت شهر صنعتی کاوه بهره برداری کرده و کلنگ اجرای طرح انتقال آب به ساوه را بر زمین زده بود، پس از افتتاح تصفیه خانه آشتیان در ادامه سفر دو روزه خود به استان مرکزی، پروژه های دیگری را نیز در شهرستان های شازند، اراک و محلات به افتتاح خواهد رساند و همچنین روز پنجشنبه جلسه ای با استاندار مرکزی و مسئولان مربوطه استان در حوزه وزارت نیرو، خواهد داشت.

کد خبر 4029330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha