۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹

معاون وزیر نیرو:

مراکز آموزش تخصصی آب ایجاد می شود

مراکز آموزش تخصصی آب ایجاد می شود

سمنان - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو بابیان اینکه مراکز آموزش تخصصی آب در استان ها ایجاد می شود، گفت: این آموزش ها حول محور افزایش مهارت افراد و کارشناسان آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مهاجری در حاشیه افتتاح مرکز آموزش شرکت آب سمنان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بابیان اینکه صنعت آب و برق بر اساس فناوری های روز حرکت می کند، ابراز داشت: این مهم می طلبد تا کارشناسان و متخصصان ذیربط همگام با تکنولوژی به روز شوند لذا در گام اول وزارت نیرو شرکت های خود را مکلف کرده چهار دهم درصد درآمد خود را برای آموزش تخصصی کارکنان اختصاص دهند.

وی افزود: افراد علاوه بر آموزش های علمی و آکادمیک که در دانشگاه ها فرا می گیرند باید آموزش های مهارتی و حرفه ای را نیز بیاموزند لذا با افتتاح این مرکز در سمنان و توسعه آن امیدواریم واحدهای کوچک در سایر شهرستان ها نیز کار خود را آغاز کنند لذا با توجه به اهمیت مهارت آموزی در استان ها و شهرستان های کوچک نیز مراکز آموزشی راه اندازی می شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح های انتقال آب به ویژه از دریای خزر به استان سمنان، ابراز داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در کشور ناگزیر به انتخاب گزینه انتقال آب هستیم که باید گفت در وهله نخست این طرح ها باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی صورت گیرد لذا وزارت نیرو به دنبال تامین آب شرب است که به محض دریافت مجوز کار عملیاتی خواهد شد.

مهاجری در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که شرایط و فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی در بین آحاد مردم نهادینه نشود همچنان با بحران مواجه هستیم و این به معنای استفاده نکردن مردم از منابع نیست بلکه می توان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ اضافه و یا استفاده از شیرآلات مناسب میلیون ها دلار هزینه برای کشور صرفه جویی کرد.

وی افزود: متوسط مصرف آب در ایران بیش از دو تا سه برابر مصرف منطقه است که این رقم نسبت به کشورهای صنعتی هفت الی هشت برابر بیشتر است لذا رعایت الگوی مصرف مهمترین اقدام است که باید گفت با تدبیر وزارت نیرو خوشبختانه تامین آب در کشور مدیریت شد اما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند باید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف تکیه بیشتری داشته باشیم.  

کد خبر 4029410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha