۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

ارائه خدمات به ۶۰۰ هزار معلول روستایی/ سند ملی کاهش طلاق تهیه شد

ارائه خدمات به ۶۰۰ هزار معلول روستایی/ سند ملی کاهش طلاق تهیه شد

خرم اباد - رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات به ۶۰۰ هزار معلول روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در نشست مدیران بهزیستی کشور در سخنانی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد را در دستور کار قرار داده است اظهار داشت: در رابطه با این سه سیاست در قانون برنامه ششم دارای نقشه راه شده ایم.

وی با اشاره به واگذاری برخی امور در بهزیستی گفت: برنامه اجتماع مدارانه در بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این رابطه اقدام و عمل را در دستور کار خود قرار داده ایم افزود: در حال حاضر در زمینه پنج شاخص آسیب های اجتماعی ورود کردیم و یکی از آنها موضوع اعتیاد بوده که بهزیستی محور ارائه خدمات پیشگیری و توانمند سازی در بحث اعتیاد را در دستور کار قرار داده است.

محسنی بندپی با اشاره به فعالیت مراکز ماده ۱۶ و توسعه مراکز اجتماع محور در بحث اعتیاد گفت: همچنین ثبت الکترونیکی طلاق را در مشهد راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه ثبت طلاق الکترونیک در ۱۱ استان دیگر اجرا می شود گفت: در بحث حاشیه نشینی نیز با استفاده از معاونت های تخصصی ورود پیدا کردیم و آئین نامه مرکز جامع خدمات در ۳۰ استان عملیاتی شده است.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره افزایش اورژانس های اجتماعی کشور گفت: ۱۰۰ اورژانس اجتماعی دیگر در هفته بهزیستی افتتاح خواهند شد.

محسنی بندپی با اشاره به تهیه سند ملی سالمندان و کاهش طلاق گفت: رویکرد پیشگیری، مداخلات به هنگام، توجه به سالمندان، بهبود یافتگان و ... همواره در دستور کار است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشگیری از معلولیت ها بر عهده دستگاههای دیگر است با این وجود بهزیستی ورود پیدا کرده است گفت: در این زمینه به سمت شناسایی و رفع اختلالات ژنتیکی رفته ایم.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره ارائه خدمات به ۶۰۰ هزار معلول روستایی بیان داشت: ما در آینده در زمینه گستردش شبکه اجتماعی موفق تر خواهیم بود.

کد خبر 4029532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha