۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰

فرماندار جاجرم:

شهرستان جاجرم قابلیت تبدیل‌شدن به قطب انرژی پاک را در کشور دارد

شهرستان جاجرم قابلیت تبدیل‌شدن به قطب انرژی پاک را در کشور دارد

بجنورد- فرماندار جاجرم گفت: شهرستان جاجرم منطقه‌ای مستعد برای تولید انرژی پاک است و می‌تواند به‌عنوان پایلوت و قطب انرژی پاک در کشور مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محبی پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم کلنگ زنی مزرعه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در جاجرم اظهار کرد: احداث این نیروگاه در جاجرم اشتغال‌زایی را برای مردم این منطقه به ارمغان می‌آورد.

محبی افزود: به دلیل شرایط اقلیمی که در جاجرم وجود دارد، این شهرستان قابلیت تبدیل‌شدن به قطب تولید انرژی پاک را دارا است.

وی بابیان اینکه تعداد ساعات آفتابی در شهرستان جاجرم ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌روز است، عنوان کرد: این شهرستان می‌تواند آزمونه این طرح قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در استان زمینه برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع توان ۳۱۰ مگاوات و نیروگاه‌های بادی ۱۲۰ مگاوات وجود دارد.

علیرضا صبوری عنوان کرد: ۳۰ مگاوات انرژی خورشیدی امروز در جاجرم عملیات اجرایی آن آغاز و مابقی نیز به‌زودی وارد عرصه اجرایی می‌شود.

صبوری با اشاره به سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ۱۲۰، ۶۰ و ۱۰ مگاواتی در جاجرم، شیروان و باغچق، تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی نیروگاه جاجرم، انگیزه خوبی برای شروع دیگر پروژه‌های در این زمینه است.

وی ارزش سرمایه‌گذاری نیروگاه جاجرم را ۳۷.۵ میلیون یورو برشمرد و افزود: این نیروگاه برای ۳۸۵ نفر اشتغال‌زایی دارد که بعد از بهره‌برداری برای ۴۵ نفر دیگر نیز ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بابیان اینکه اولین فاز این نیروگاه در شهریورماه امسال وارد مدار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به منافع اقتصادی که این طرح برای استان دارد، امیدواریم سرمایه‌گذاری در این زمینه، مانع از تأثیر آلاینده‌های زیست‌محیطی باشد.

کد خبر 4029963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha