۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۳

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق:

مشارکت مردمی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بسیار چشمگیر بود

مشارکت مردمی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بسیار چشمگیر بود

بجنورد- معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: مشارکت مردمی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بسیار چشمگیر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدصادق زاده در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده بستر مناسبی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر فراهم‌شده است.

صادق زاده از هفت برابر شدن ظرفیت نصب نیروگاه‌های تجدید پذیر و رسیدن به مرز ۱۰۰۰ مگاوات انرژی پاک تا پایان امسال خبر داد و افزود: با توسعه احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر بستر تولید و اشتغال با دخالت حداقلی دولت و مشارکت حداکثری مردم فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه سرمایه گذران خارجی به فعالیت‌های توسعه‌ای انرژی‌های تجدید پذیر در ایران تمایل دارند، تصریح کرد: بیش از ۴ میلیارد دلار یعنی بیش از ۴۰ درصد ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی‌های تجدید پذیر انجام‌شده است.

معاون وزیر نیرو تأکید کرد: خورشید به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع انرژی بسیار ارزان‌تر از نفت و گاز است و این منبع پاک و پایان‌ناپذیر کاهش آلودگی زیست‌محیطی را به دنبال دارد.

صادق زاده بیان کرد: تعداد زیادی از کسانی که در صنعت انرژی مؤثر هستند بر این باورند که انرژی‌های فسیلی غیرقابل‌رقابت با انرژی‌های تجدید پذیر هستند و این تفکر به دلیل این است که خداوند متعال ذخایر بی‌نظیر هیدرو کربوری را به ما عنایت فرموده است.

کد خبر 4030160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha