۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱

معاون استاندار بوشهر:

استان بوشهر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق استقبال می‌کند

استان بوشهر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق استقبال می‌کند

بوشهر - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن باستی در نشست با نمایندگان شرکت وستاس دانمارک (vestas) تولید کننده توربین های بادی برای تولید برق، با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر در زمینه تولید انرژی، اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های شاخص کشور در زمینه تولید انرژی است و وجود انرژِ های فسیلی از جمله ظرفیت های این استان است.

وی گفت: تنها نیروگاه اتمی کشور با تولید هزار مگاوات برق در استان بوشهر است ضمن اینکه سهم استان بوشهر از تولید برق کشور ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات و مصرف روزانه برق هم هزار و ۷۰۰ مگاوات است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه از سرمایه گذاری برای تولید انرژی‌های تجدید ناپذیر در استان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل سواحل طولانی قابلیت‌های زیادی برای حمل و نقل دریایی هم دارد.

باستی با اشاره به برنامه شرکت وستاس برای مطالعه ایجاد توربین‌های بادی برای تولید برق در استان بوشهر اضافه کرد: نمایندگان شرکت وستاس ابتدا از محدوده مورد نظر برای ایجاد توربین‌های بادی بازدید کنند و در این راه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق استقبال می کند ضمن اینکه باید تمام استانداردهای لازم و ظرفیت های موجود برای این اقدام فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: بوشهر زمینه خوبی برای صادرات  محصولات تولیدی خود در قالب منطقه ویژه دارد و این امر هم فرلصت خوبی برای طرف خارجی (شرکت وستاس (vestas) است که در صورت سرمایه گذاری در بوشهر از این ظرفیت هم بهره مند خواهد شد.

لازم به ذکر است در این نشست انریکه مسئول بازاریابی و لئو مسئول فروش بخش خاورمیانه و ایران شرکت وستاس (vestas) به عنوان بزرگ ترین تولید کننده توربین های برق بادی در جهان گزارشی از فعالیت های شرکت و نحوه مشارکت در تولید توربین بادی در ایران ارائه دادند.

کد خبر 4030342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha