۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت ۸۵گروه جهادی در سطح استان/ خدمت صادقانه بدون منت شعار ماست

فعالیت ۸۵گروه جهادی در سطح استان/ خدمت صادقانه بدون منت شعار ماست

تبریز – مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی از فعالیت ۸۵ گروه جهادی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله شادی قبل از ظهر شنبه در نشستی با اصحاب رسانه درباره اقدامات اردوهای جهادی دانشجویان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در استان ما ۸سال است که اردوهای جهادی برگزار می‌شوند و اولین‌بار این اردو با یک گروه جهادی در سردشت آغاز به کار کرد و اکنون با افتخار می‌گوییم که ۸۵گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۵سال اخیر با روند رو به رشدی مواجه بودیم، ادامه داد: اوایل نهایتا ۷۰دانشجو در اردوهای ما شرکت می‌کردند ولی امروز ۲هزار دانشجو از دانشگاه‌های مختلف استان در اردوها حضور می‌یابند.

وی اعلام کرد: شعاری که ملاک عمل دانشجویان قرار گرفته خدمت صادقانه بدون منت است که در سال ۹۶نیز با این رویکرد و با این شعار به فعالیت‌هایمان ادامه خواهیم داد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته اغلب دانشجویان در زمینه عمرانی و آموزشی در اردوهای جهادی فعالیت می‌کردند ولی امروز رویکردهای مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دارند.

وی با اعلام این مطلب که بیش‌ترین خانه‌های محروم در هریس و ورزقان تحویل داده شده‌اند افزود: در سال گذشته ۲۲خانه محروم به نیازمندان تحویل داده شد که امسال نیز تا مهرماه قرار است ۴۱الی ۵۰خانه تحویل داده شود.

۵۰۰دانشجو برای طرح ولایت بسیار کم است

وی همچنین درباره نحوه ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: استفاده برنامه‌ریزی‌شده از ظرفیت‌های دانشگاهی همچون اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف و همچنین مخاطب‌سازی صحیح از جمله عواملی بوده که باعث رشد کمی و کیفی ما شده است.

شادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح ولایت تشریح کرد: این طرح امسال نیز همچون گذشته در استان برگزار خواهد شد. ۵۲۰نفر از دانشجویان تحت پوشش این طرح هستند ولی این رقم در مقابل ۲۰۰هزار دانشجو در سطح استان، رقم چشمگیری نبوده و بسیار کم است.

وی ادامه داد: برای گسترش طرح ولایت تصمیم‌گیری شد که این طرح همچنان پابرجا بماند و در ۶ دانشگاه دیگر نیز در سطح استان افزون بر گذشته برگزار شود.

وی همچنین به فعالیت‌های دیگر بسیج دانشجویی برای ماه‌های آینده اشاره‌ای کرد و اعلام داشت: صعود ۵۰۰نفره به قله سبلان از جمله برنامه‌های دیگری است که دانشگاه آزاد اسلامی متولی آن است و پس از رفع مشکلات پیش رو برگزار خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی درباره کنگره شهدا نیز بیان کرد: کنگره شهدا ورود جدی پیدا می‌کند به بحث آسیب‌های اجتماعی که گروه‌های مختلف مطالعاتی در دانشگاه‌ها شروع به کار کرده‌اند و تلاششان برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی رایج بین دانشجویان قطعا مفید واقع خواهد شد.

جوانان ما بی‌صاحب مانده‌اند

وی همچنین در بخشی از سخنان خود درباره ستاد استقبال صحبت کرد و تاکید داشت: من معتقدم این‌روزها جوانان ما بی‌صاحب مانده‌اند و شایان توجه است که کوچک‌ترین ارتباط عاطفی می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت یک جوان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در همین راستا ستاد استقبال همه‌ساله دانشجویان ترم اول را که به تازگی در کنکور قبول شده‌اند و به دانشگاه ورود پیدا کرده‌اند، شناسایی کرده و با آنان ارتباط برقرار می‌کند و برنامه‌های مختلفی نیز برای‌شان تدارک می‌بیند.

شادی در پایان کتاب «مدادهای رنگی» که درباره زندگی شهید عزیز عزیززاده بوده و جزو محصولات جدید بسیج دانشجویی است معرفی کرد.

کد خبر 4031199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha