۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

استاندار خوزستان:

برخی شهرداران خوزستان شهر را به حال خود رها کرده اند

برخی شهرداران خوزستان شهر را به حال خود رها کرده اند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: در برخی شهرها، شهرداری ها از خیلی وظایف خود سرباز زده اند که دستگاه های ناظر باید برخورد کنند نه اینکه شهر به حال خود رها شده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: شهرداری یکی از متولیان اصلی حوزه سلامت و تأمین کننده سلامت در اکثر قسمت ها است. 

وی با انتقاد از شهرداری های برخی شهرهای استان به دلیل بی توجهی و کم کاری نسبت به بحث سلامت و بهداشت عمومی افزود: در برخی شهرها، بحث بهداشت و سلامت تعطیل است و شهرداری ها از خیلی وظایف خود سرباز زدند و دستگاه های ناظر باید برخورد کنند نه اینکه شهر به حال خود رها شده باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث سلامت عمومی، شهرداری ها متولی شوند و سیستم بهداشتی حوزه نظارت و تذکر و در عین حال پاسدار حوزه سلامت هستند، در این حوزه ما واقعا مشکل فرهنگی در اقشار جامعه داریم و تا مشکل فرهنگی حل نشود این مسائل همواره باقی می ماند. 

شریعتی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت و نادیده گرفته شدن آن به دلیل توجه به مسائل عمرانی ادامه داد:  آنقدر که کار آسفالت خیابان ها مهم است مسئله سلامت اهمیت ندارد و وظیفه شهرداری ها تلقی نمی شود غافل از اینکه یک خطا می تواند شهر را دچار بحران جدی می کند. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث آب شرب و فاضلاب اگرچه مهم است آنقدر که زدن پل مهم است بحث سلامت مهم نیست، گفت: باید نگاهمان را عوض کنیم و تمام شهرداری ها رسیدگی و توجه به بهداشت و سلامت عمومی را وظیفه خود بدانند. 

شریعتی تاکید کرد: رسیدگی به بحث سلامت و بهداشت عمومی و شهروندان وظیفه شهرداری است، شهرداری باید به سمت تأمین سلامت مردم برود و ما باید آنها را تشویق کنیم چون ایجاد و تأمین سلامت شرایط سالم برای زیست جامعه و مردم مهم است.

وی اضافه کرد:  وقتی مردم دچار مشکل شوند مخاطرات جدی را که مردم را تهدید می کند کنار می گذاریم و توجه جدی نمی کنیم و به الزامات مرحله بعد می پردازیم، اینها را باید محیط زیست، علوم پزشکی و دامپزشکی جدی بگیرند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه احساس می کنم که فرمانداران به مسئله سلامت در شهرها کم توجه هستند و باید مطالبه گر باشند، گفت: فرمانداری ها اول این مسائل را از شهرداری بخواهند و پیگیر جدی باشند.

شریعتی با اشاره به اینکه بحث اهواز با وجود سگ های ولگرد مداوم است و باید کنترل شوند و همیشه باید در جلسات مطرح شوند، ادامه داد:  اگر در این زمینه اقدام می شود دو ماه دیگر و وبای التور پیش می آید. شهرداری باید پای کار بیاید و اول شهرداری اهواز که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که عملا شهر را در حالت بلاتکلیفی قرار داده است، باید به این مسئله ورود جدی داشته باشد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه شهرداری و شورا باید تا آخرین لحظه مسئولیت خود به وظایف خود عمل کنند و به وظایف خود متعهد باشند، یادآور شد: ابزار در دست ما هست و حتما باید استفاده کنند. تمام دستگاه های متولی حتما از ابزار لازم استفاده و تأکید کنند بر این امر که موضوع سگ های ولگرد اگر حل نشده به این علت است که شهر متولی ندارد.

وی با بیان اینکه بحث کنوکارپوس و وبای التور اگر حل نشده به این خاطر است که شهر متولی ندارد، تاکید کرد: به این موارد، باید خیلی جدی ورود کرد. بحث التور اگر اقدامی نشده به خاطر نداشتن متولی در شهر است چون با هم دیگر تعارف داریم و با تعارف برخورد می کنیم در حالی که در کار مردم نباید با هم تعارف کنیم. 

شریعتی بیان کرد: اگر کسی می خواهد در حوزه خدمت به مردم کار کند باید از تعارف بکاهد و به مردم خدمت کند، همه مشکلات با اعتبار حل نمی شود، ضمن اینکه شورای سلامت با فاصله نزدیک تر تشکیل شود و فعلا دستور کار جدیدی نیاید. باید توجه شود که سلامت اصل است.

کد خبر 4031374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha