۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴

معاون اقتصادی وزارت صنعت:

تولید و تجارت مبنای اقتدار کشور است/رشدمثبت ۶.۵ درصدی کسب وکار

تولید و تجارت مبنای اقتدار کشور است/رشدمثبت ۶.۵ درصدی کسب وکار

قزوین- معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید و تجارت مبنای اقتدار و عزت کشور است و با بهبود فضای کسب و کار باید به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز ملی صنعت و معدن روز شنبه با حضور یدالله صادقی معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار، داود محمدی، بهمن طاهرخانی و روح الله بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، علیرضاکشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان در سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد.

یدالله صادقی در این مراسم گفت: یک سوم تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش صنعت است و برای بهبود فضای کسب و کار در سالهای گذشته و در دولت یازدهم اقدامات موثری صورت گرفته است که امسال نیز تداوم خواهد یافت.

معاون وزیرصنعت بیان کرد: با سپری کردن شرایط نامطلوب در بخش اقتصادی چشم انداز امید بخشی در حوزه تولید دیده می شود که امیدواریم با حمایت دولت و بخش خصوصی بتوانیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم.

وی یادآورشد: اگر در مدیریت ها ذهنیت مشترک و واحدی ایجاد شود می توانیم به شرایط بهتری برسیم و موانع را از راه تولیدکننده برداریم.

صادقی اضافه کرد: درشرایط کنونی اقتدار کشورها لزوما با تحکیم بنیه دفاعی و نظامی نیست بلکه با تقویت اقتصاد می توان به اقتدار کشور کمک کرد و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

رشد ۶.۵ درصدی کشور ناشی از بهبود فضای کسب و کار است

وی تصریح کرد:در زمینه اقتصادی عقب ماندگی هایی داشتیم اما با کارهای انجام شده رشد منفی ۱۰.۵ درصدی به مثبت ۶.۵ درصدی رسیده که باید آن را به هشت درصد برسانیم.

صادقی یادآورشد: خوشبختانه در سطح بین المللی و جهانی نیز دولت توانسته بهانه جویی ها را از میان بردارد و کسانی که به فعالیت ما تردید داشتند با رویکرد کشورمان اَشنا شده اند و روند روبه اصلاح است.

ارتقاء ۳۲ پله ای جایگاه اقتصادی ایران

وی اظهارداشت: در سالهای اخیر توانستیم در شاخص های کسب و کار رتبه خود را از ۱۵۲ به ۱۲۰ ارتقاء بخشیم که هر چند راضی کننده نبوده اما روند مطلوبی است که باید سرعت بخشیده شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد:باسرمایه گذاری خارجی به میزان ۵.۵ میلیارد تومان در سال گذشته در شرایط پسابرجام وضعیت مطلوبی ایجاد شده و در طول ۴ سال دولت نیز ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی با همه محدودیت ها محقق شده است.

وی گفت: در تولید محصولات پایه ای از جمله فولاد، آلومینیوم، شیشه، لاستیک، پتروشیمی، رشد خوبی داشته ایم و روند استقبال روبه افزایش است.

صادقی تصریح کرد: برای رسیدن به اشتغال پایدار نیازمند رشد ثابت و مستمر هشت درصدی هستیم تا به چشم انداز ترسیم شده برسیم.

وی اظهارداشت: قانون بهبود فضای کسب و کار در این دولت عملیاتی شد و آیین نامه اجرایی نیز ابلاغ و قانون ارتقاء تولید هم توسط مجلس تصویب شده و اگر اشکالاتی دیده می شود از صنعتگران و تولیدکنندگان انتظار داریم ایرادات را به ما منتقل کنند.

صادقی گفت: وضعیت بانکها هم مطلوب نیست و با مشکلات انباشته مواجهیم و قدرت پرداخت تسهیلات در استانها محدود است و سودهای ۱۸ درصدی در صنعت منطقی نیست که باید اصلاح شود.

قاچاق کالا به تولید ملی آسیب می رساند

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: قاچاق کالا به تولید داخلی آسیب می رساند که در این راستا با مبارزه جدی دولت توانستیم میزان قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به حدود ۱۲.۶ میلیارد کاهش دهیم که این روند باید ادامه یابد.

 در این مراسم از ۵۱ واحد و تولیدکننده نمونه استان قزوین در بخش های صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.

کد خبر 4031462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha