۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

صادرات یک میلیارد دلاری در استان قزوین هدف گذاری شده است

صادرات یک میلیارد دلاری در استان قزوین هدف گذاری شده است

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: با هدف گذاری صادرات یک میلیارد دلاری در استان قزوین در سال جاری جهش قابل توجهی در توسعه صادرات غیرنفتی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز ملی صنعت و معدن روز شنبه با حضور یدالله صادقی معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، منوچهر حبیبی معلاون اقتصادی استاندار، داود محمدی، بهمن طاهرخانی و روح الله بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی پر زحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان در سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد.

پرزحمت گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از۸۰۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد تومانی در استان صادر شده و زمینه اشتغال ۵۴ هزار نفر در منطقه فراهم شده است.

وی افزود: در این دولت همچنین تعداد ۱۶۵۷ فقره پروانه بهره برداری در گروههای مختلف تولیدی با سرمایه گذاری ۹۹ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومانی و اشتغال ۴۹ هزار و۹۴۲ نفر صادر شده که به رونق تولید و اشتغال کمک کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون در استان قزوین تعداد ۷۵ فقره پروانه اکتشاف معدنی و۶۰ فقره گواهی کشف و ۴۷ فقره پروانه بهره برداری معدنی صادر شده است.

پرداخت تسهیلات بهین یاب به ۱۲۳۰ واحد صنعتی

وی گفت: با راه اندازی سامانه بهین یاب و همکاری اعضای کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید با برگزاری مداوم جلسات اصلی و فرعی تعداد ۱۲۳۰ واحد تولیدی مبلغ ۱۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

پرزحمت اظهارداشت: از این تعداد ۷۰۸ واحد به مبلغ ۴۸۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ثابت از طریق سامانه بهین یاب دریافت کردند و علاوه بر تسهیلات رونق تولید، تعداد ۴۰۲ واحد مبلغ ۳۲۹ میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان از طریق پرداخت مستقیم بانک های عامل و ۹۶ مورد نیز به مبلغ ۴۵۱ میلیارد تومان از طریق مصوبات ابلاغی معاون اول محترم رئیس جمهور در استان تسهیلات دریافت کردند.

وی گفت: استان قزوین در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سطح کشور توانست رتبه ششم و در نظارت بر تسهیلات رونق تولید جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: به منظور رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان، تاکنون در۵۰ کارگروه اصلی و ۴۱۸ کارگروه فرعی، مشکلات مربوط به ۸۵۰ واحد صنعتی با ۸۰۰ مصوبه مرتفع شده است.

وی اضافه کرد:بیش از ۶۰ درصد مصوبات کار گروه مربوط به مسایل بانکی، ۱۰ درصد امور مالیاتی، ۱۰ درصد تامین اجتماعی و۲۰ درصد نیز سایر دستگاههای اجرایی است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری در صادرات استان

پرزحمت گفت: همچنین با هدف گذاری۴۲۵ میلیون دلاری صادرات استان از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران خوشبختانه با تلاش مستمر و ایجاد زیرساختهای لازم در سال گذشته صادرات ۶۷۵ میلیون دلاری محقق شد و امسال نیز با دستور و تاکید استاندار محترم و چشم انداز ترسیم شده، صادرات یک میلیارد دلاری هدف گذاری شده که شاهد افزایش ۳۵ درصدی در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: در بخش بازرگانی هم ۱۰ هزار و ۷۹۵ پروانه کسب صادر شده و در بخش معدن آزاد سازی پهنه های معدنی از جمله اقدامات موثر دولت در راستای رونق فعالیت های معدنی بوده است.

پرزحمت اضافه کرد:درحوزه معدن همچنین می توان به راه اندازی سامانه کاداستر و مکانیزه شدن امور مربوط به ثبت و ضبط محدوده های اکتشافی و معدن برای اولین بار در کشور، آزاد سازی محدوده های اکتشافی به تعداد ۱۳۱ مورد و ثبت در سامانه کاداستر اشاره کرد.

در این مراسم از ۵۱ واحد و تولید کننده نمونه استان قزوین در بخش های صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.

کد خبر 4031498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha