۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴

رئیس سازمان بهزیستی آمل:

روزانه ۱۰ پرونده طلاق به بهزیستی آمل ارجاع می شود

روزانه ۱۰ پرونده طلاق به بهزیستی آمل ارجاع می شود

آمل- رئیس بهزیستی آمل گفت: به‌طور میانگین روزانه ۱۰ پرونده طلاق از دادگستری به بهزیستی آمل ارجاع داده که ۱۴ درصد آن به سازش تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید حسین‌زاده، عصر شنبه، در نشست مطبوعاتی به مناسب هفته بهزیستی با تبریک و تهنیت هفته بهزیستی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این هفته به نام بهزیستی، محور مسئولین و سلامت اجتماعی نامگذاری شد.

رئیس اداره بهزیستی آمل با اشاره به اینکه بهزیستی بیشتر از ۱۵۰ نوع خدمات ارائه می‌دهد، افزود: بهزیستی از قبل تولد تا بعد فوت افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد که یک سوم جمعیت شهرستان با توجه به آسیب‌های اجتماعی و درمان اعتیاد از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

حسین‌زاده با بیان اینکه بهزیستی در آمل ۶ هزار معلول را زیر تحت پوشش دارد، افزود: سه هزار و ۲۰۰ معلول حرکتی در حادثه‌های ناشی از حوادث جاده تحت پوشش این سازمان هستند که بیشترین پرونده در بهزیستی به این مهم اختصاص دارد.

وی با اشاره به  ۱۵۰ مراکز تحت پوشش بهزیستی آمل بیان کرد: این اداره ۷ مرکز توانبخشی، ۱۱۰ مهد کودک، یک مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست،۴ موسسه خیریه، ۷ مرکز درمان اعتیاد، یک مرکز کاهش آسیب‌های گذری، دو مرکز ژنتیک، اورژانس اجتماعی را زیر نظر دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی آمل تماس گرفته شد، افزود: ۳۷۲ تماس مرتبط با حوادث اجتماعی بود که ۳۱ درصد آن اختلافات خانوادگی، ۱۰ درصد همسر آزاری و ۸ تماس تلاش به خودکشی بود که با حضور به موقع کارشناسان مانع از خودکشی شدند.

وی با اشاره به علت‌های پرونده طلاق گفت: بیشتر از ۳۰ درصد از درخواست طلاق برای خیانت است که ۷۰ درصد مشکلات شبکه‌های ماهواره‌ای و دخالت اطرافیان است و در بحث عاطفی اکثر خانواده‌ها به خاطر فرزندان طلاق نمی‌گیرند.

حسین‌زاده با بیان اینکه ارتباط صمیمی خانواده‌ها کمتر و فاصله‌ها بیشتر شد که این هم موجب طلاق می‌شود، ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار نفر در این اداره پذیرش شدند که آمار خانم‌ها به دلیل تبلیغات ماهواره‌ای روبه افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی جامعه هدف سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان  اعتبار جذب کردیم که در سال جاری سه برابر می‌شود، افزود: در صورت واگذاری زمین از شهرداری به بهزیستی، بازارچه‌ای برای زنان سرپرست خانوار احداث خواهد شد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در آمل ۳۱ خانواده با دو معلول مسکن ندارند، ادامه داد: اگر این خانواده‌ها زمین داشته باشند بهزیستی مسکن رایگان خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات هزینه کاردرمانی برای بیماران بود که با ۵ مرکز قرارداد بستیم که این بیماران رایگان درمان شوند، ادامه داد: در این شهرستان ۹۶ خانواده دو معلول، ۸ خانواده سه معلول و ۵ خانواده چهار معلول داریم که سرانه آملی ۱۶۰ تومان است.

حسین‌زاده با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ده هزار نفر از ما آموزش گرفتند، ادامه داد: در طرح غربالگری ژنتیک هزار خانواده استقبال کردند و در طرح تنبلی چشم ۱۴ هزار کودک و ارزیابی شنوایی ۵ هزار نفر مراجعه کردند.

کد خبر 4031588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha