۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

رئیس اداره بهزیستی قرچک:

قرچک از سطح آسیب پذیری اجتماعی بالایی برخوردار است

قرچک از سطح آسیب پذیری اجتماعی بالایی برخوردار است

قرچک-رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک بهزیستی گفت: قرچک از سطح آسیب پذیری اجتماعی بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید رضا نعمتی به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران، این اداره را سازمانی علمی، پویا تخصصی و کاربردی دانست و افزود: سازمان بهزیستی هم اینک بیش از ۱۵۰ وظیفه و ماموریت را برعهده دارد.

وی افزود: ماموریت سازمان بهزیستی درجهت خدمات رسانی و حمایت از معلولین و اقشارمحروم و آسیب پذیرجامعه تدوین شده است و این در حالی است که شهرستان قرچک به دلیل مهاجرت پذیری بسیار بالا، چهارمین شهرستان استان تهران به لحاظ شاخص تراکم جمعیتی، آمار بالای معلولین، کثرت معتادین و نبود زیر ساختهای لازم با توجه به نزدیکی به پایتخت و خوابگاهی بودن این شهرستان از سطح آسیب بسیار بالایی برخوردار می باشد که نیاز به توجه هر چه بیشتر مسولین و مدیران اجرایی را دارد.

نعمتی گفت: در راستای تحقق و اجرایی نمودن شعار سال بر اساس سخنان مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال رویکرد برنامه ها و فعالیت های اداره بهزیستی شهرستان قرچک بر پایه توانمندسازی جمعیت هدف، تقویت و تحکیم بنیاد خانواده پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی در کلیه حوزه ها و معاونت های تخصصی است .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساختهای لازم، ارتقای جایگاه از نمایندگی مجتمع ورامین به اداره قرچک، ایجاد و راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد از ورامین به قرچک، راه اندازی کمیسیون ای سی اف تعیین و تشخیص معلولیت، ایجاد چارت سازمانی، مناسب سازی ساختمان اداری در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، تشکیل شوراهای مناسب سازی شهرستان، شورای ساماندهی سالمندان، توانبخشی مبتنی برجامعه و شورای مشارکتهای مردمی را از جمله اقدامات اداره بهزیستی شهرستان قرچک در زمان تصدی برشمرد.

وی افزود: با توجه به سطح بالای معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی ایجاد شرکای اجتماعی و تشکیل گروههای داوطلب  را از اقدامات مد نظر در سال ۹۶ اداره بهزیستی در حال انجام است و با  انجام برنامه ریزی های علمی و تخصصی در قالب انواع طرح های سازمانی و مشارکت جمعی شاهد تقلیل اینگونه آسیب ها در شهرستان فراهم گردد.

نعمتی در پایان افزود: در هفته بهزیستی طرحها و برنامه های خاصی در سطح شهر و روستاههای تابعه شهرستان قرچک به اجرا در خواهند آمد.  

کد خبر 4033131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha