قائم مقامی:

وحشت غرب از آگاه شدن انسان به مصادیق درست شعارهاست

وحشت غرب از آگاه شدن انسان به مصادیق درست شعارهاست

یک استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد : اصل هراس و وحشت غرب از آگاه شدن انسان به مصادیق درست شعارها و واژگانی است که برای بشریت تعریف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو با موضوع ( نقش سینمای هالیوود در پیشبرد سیاست اسلام هراسی )  با حضور آیت الله قائم مقامی ، پژوهشگر سینما و استاد حوزه و دانشگاه و محمدرضا شاه حسینی ، پژوهشگر و نویسنده سینما روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه قائم مقامی در خصوص چرایی تقابل میان اسلام و تمدن غرب عنوان کرد : این نقابل پیش از آنکه جنبه سیاسی داشته باشد ، جنبه فرهنگی و فکری دارد.به عبارت دیگر دو ایدئولوژی ، مکتب فکری و نگاه در برابر هم قرار گرفته است.

وی افزود : دنیای مدرن یه سری از واژگان را مطرح می کند که بسیاری از این شعارها از لحاظ واژگانی و مفهومی در دید اسلام نیز درست است اما بحث بر سر مصدایق این اصطلاحات است.

این پژوهشگر سینما اظهار کرد : به دلیل وجود یک الهیات ناقص و منسوخ در قرون وسطی ، مبنای درستی در غرب شکل نمی گیرد که این موضوع سبب شد مصادیق عرضه شده نادرست و معیوب باشد.این در حالی است که انقلاب اسلامی در اصلاح مصادیق بسیار درست عمل می کند.

قائم مقامی یادآورشد:امروز یهودیان و صهیونیست ها با ابزار سینما روضه خوانی کرده و پیام خود را به جهان اعلام می کنند تا قوم یهود را  مظلوم نشان دهند و ساخت فیلمهایی مانند «فهرست شیندلر» به صورت بسیار هنرمندانه و فنی و دقیق برای بیان مظلومیت آنهاست.

وی با بیان اینکه در قرون وسطی تقابل و درگیری کامل با اسلام دیده می شود ، تاکید کرد: اصل هراس و وحشت غرب از آگاه شدن انسان به مصادیق درست شعارهاست.به عبارت دیگر غرب از اینکه بشر متوجه شود آزادی وجود دارد نه به آن شکلی که توسط خودشان بیان شده است ، وحشت دارد و از اینکه انسان متوجه این تغییر شود نگران است.

در ادامه برنامه شاه حسینی به تفاوت میان تمدن غرب و اسلام پرداخت و گفت : غرب فلاسفه را داشته است و اسلام انبیا را این تفاوت اصلی ما با نگرش غربی است بنابراین تمایز اسلام با جامعه غربی این است که تفلسف نمی کند بلکه تعبد می کند.

وی عنوان کرد : مفهومی که یک مسلمان از واژه ها دارد با نگاه فلسفه گرایانه غربی متفاوت است و در برخی مواقع دچار تضاد عمیق و حتی جنگ می شود.

این پژوهشگر، سینما را یک ابزار رسانه ای برای رخنه باورها و تفکرات فلاسفه ی غرب به ذهن بشر دنیای مدرن توصیف کرد و گفت : غرب به جایی می رسد که می بیند تفکری به نام انقلاب اسلامی و اسلام شیعه در مقابل تمدن غرب حل نمی شود ، واژگان را نمی پذیرد و مبدا تفکری متفاوتی برمی گزیند و از ابزارهای مدرن کمک می گیرد.

شاه حسینی ادامه داد : شکل گیری اسلام هراسی در غرب با ایران هراسی آغاز می شود و آنچه که عینیت پیدا می کند و در قالب دیالوگ و المان های سینمایی مطرح می شود با ایران شروع و افزایش می یابد و این هراس تا جایی است که به خلط اسلام شیعی و سنی کشیده می شود.

کد خبر 4033298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha