۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر:

شاخص تلفات انرژی در کشور ر۱۱ درصد است/مصرف ۵۵ هزار مگا وات برق

شاخص تلفات انرژی در کشور ر۱۱ درصد است/مصرف ۵۵ هزار مگا وات برق

زنجان- معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: شاخص تلفات انرژی در کشور را ۱۱ درصد اعلام کردو گفت: این میزان در جهان ۸ درصد و در کشورهای توسعه یافته ۴.۵ درصد است .

به گزارش خبرنگار مهر،  محمود رضا حقی فام ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان، افزود: شرکت توزیع برق در ۱۰ الی ۱۲ سیال گذشته ضعیف ترین شرکت بود ولی امروز این شرکت با اقدامات نور آورانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: به خاموشی برق در سطح کشور اشاره کردو گفت: خاموشی برق درکشور در سال ۹۰۰ دقیقه خاموشی است  و کشورهای صنعتی به طور متوسط خاموشی ها در سال  ۲۱ دقیقه است.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر بر تقویت شبکه های توزیع برق اشاره کردو گفت: باید شبکه های توزیع برق مقاوم شود چرا که در حوادثی همچون سیل، برف و گردو خاک به شبکه های برق ضربه وارد نشود چرا که در بروز حوادث شبکه های توزیع دچار استرس می شوند.

حقی فام  بر توسعه دولت الکترونیک اشاره کردو گفت: توسعه دولت الکترونیک از برنامه های اولویت دار، این شرکت است و درصدد این هستیم که خدمات الکترونیکی مشترکان را گسترش دهیم.

وی افزود:  نزدیک به یک سوم درآمد شرکت توانیر وصول نشده و دولت برای وصول مطالبات این شرکت، همکاری های لازم را انجام دهد، چرا که پرداخت نشدن مطالبات باعث ایجاد مشکل در شرکت توزیع می شود.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف شرکت، در سطح کشور دنبال جذب منابع داخلی و خارجی هستیم و برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار است.

حقی فام  شاخص تلفات انرژی در کشور را ۱۱ درصد اعلام کردو گفت: این میزان در جهان ۸ درصد و در کشورهای  توسعه یافته ۴.۵ درصد است و هر درصد کاهش تلفات برق، ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی برای کشور به همراه دارد که می توان این هزینه را برای گسترش و نوسازی شبکه توزیع هزینه کرد.

وی به مصرف برق در تابستان سال جاری اشاره کردو افزود: مصرف برق  به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگا ولت رسیده است که باید مصرف برق مدیریت شود.

کد خبر 4033347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha