۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر:

میانگین خاموشی برق در کشور ۲۱ دقیقه است

میانگین خاموشی برق در کشور ۲۱ دقیقه است

زنجان-معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: میانگین خاموشی برق در کشور ۲۱ دقیقه است و این میانگین خاموشی در کشورهای اروپایی ۷ دقیقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا حقی فام ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر درخصوص طرحهای عمرانی شرکت توزیع برق در کشور، افزود:طرحهای عمرانی این شرکت درخصوص توسعه شبکه برق و در بحث برق دار کردن روستاها است.

وی اظهار کرد: این شرکت در کاهش تلفات۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و برق دار کردن هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان انجام داده ایم و مسیر رادامه خواهیم داد.

حقی فام گفت: میانگین خاموشی برق در کشور ۲۱ دقیقه است و این میانگین خاموشی در کشورهای اروپایی ۷ دقیقه است.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: دو ماه قبل جشن برق دار کردن روستاهای ۱۰ خانوار را در سطح کشور گرفتیم ودر سطح کشور روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دارند و زیر  ۱۰ خانوار از نظر اقتصادی به صرفه نیست ودر روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق ۱۰۰ درصد انجام شده است.

حقی فام افزود: خاموشی‌ها در کشور  از سال ۹۱ تا ۹۵ نشان می‌دهد که عملکرد خوبی داشته‌ و حدود ۳۰ درصد خاموشی‌ها کاهش یافته است.

وی ابراز کرد: ۹۰۰ دقیقه خاموشی متوسط درکشور است  و این در حالی است  که در برخی از کشورهای پیشرفته این میزان ۲۱ دقیقه و در برخی مناطق نیز تا ۷ دقیقه بوده است.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت:در بحث اقتصاد مقاومتی درصدد این هستیم مه تلفات انرژی به ۱۰ درصد برسد و این سیر را ادامه خواهیم دادو در سالهای آینده به ۸ درصد خواهیم رساند.

حقی فام با بیان اینکه تابستان گرمی را داریم، تصریح کرد:چهارشنبه دو هفته قبل پیک بار مصرف به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگا وات رسید و ۴۰۰ مگا وات خاموشی داشتیم چون تقاضا بالا رفته و تا الان دو هفته می گذرد به انحد نرسیدم و ما ۵۵ هزار مگا وات را کنترل می کنیم و مدیریت مصرف باید مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: نیروگاهها و شبکه ما توان ندارند و شبکه به ۱۰۰ درصد برسد و ترانس فشار قوی دچار شود دچار مشکل شده و باید خاموشی برق را داشته باشیم.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر بر تقویت شبکه های توزیع برق اشاره کردو گفت: باید شبکه های توزیع برق مقاوم شود چرا که در حوادثی همچون سیل، برف و گردو خاک به شبکه های برق ضربه وارد نشود چرا که در بروز حوادث شبکه های توزیع دچار استرس می شوند.

حقی فام  بر توسعه دولت الکترونیک اشاره کردو گفت: توسعه دولت الکترونیک از برنامه های اولویت دار، این شرکت است و درصدد این هستیم که خدمات الکترونیکی مشترکان را گسترش دهیم.

کد خبر 4033348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha